Ik heb een flow gemaakt waarbij het alarm af zou moeten gaan.
Wanneer ik de Flow test doet die het zoals moet.
wanneer ik het alarm aanzet dan schakelt Heimdall vanzelf naar de Uitgeschakeld modus zodra na inschakeling de deur wordt open gedaan.
In de flow is er 40 sec tijd voor dat het alarm wordt geactiveerd. Dit gebeurd dus niet.
Iemand een idee wat hier fout gaat?
Wat ook niet goed werkt is de Alarm knop.
Met deze knop wil ik dat de status na indrukken van de knop naar Uitgeschakeld gaat. Dit gebeurd niet.
Iemand een idee wat ik fout doe ?
Is alweer even geleden dat ik de flows voor Heimdall gemaakt heb.
Maar als ik er zo naar kijk zitten er veel dubbelingen in je flow.
De eerste in je 2e screenshot
alarm is geactiveerd en dan schakel je direct toezicht uit >> daarmee zet je ook meteen het alarm weer uit .
En dat zorgt er ook meteen voor dat je 1e flow nooit helemaal doorlopen wordt, want na die 40sec wachtttijd is het alarm al door deze flow zijn gedeactiveerd, dus zal nooit deels ingeschakeld zijn.
Bij die laatste:
Toezicht is gewijzig, toezicht is ingeschakels en dan schakel je hem nogmaals in….?
Dus ik sluit me aan bij @Mike1233 lees even goed door hoor de heimdall app werkt.
En begin met een simpele flow, dan testen dan uitbreiden…
Daarnaast kan je logging (simple log) kaarten toevoegen zoday je ziet wat gebeurt…
“Druk op de knop” is een DAN-card. Maw het is een actie die direct uitgevoerd wordt.
Direct daarna wordt “stel toezicht modus in op uitgeschakeld” uitgevoerd
Het is dus niet zo dat “Druk op de knop” wacht tot jij op een knop drukt.
Je moet zoeken naar een ALS-card ‘Er is op de knop gedrukt’ oid.
Hoi Wim, je uitleg is duidelijk.
Wat voor mij niet duidelijk is, is hoe ik het alarm uit kan zetten.
ik heb zowel alarm als modus geïnstalleerd.
Als ik het goed begrijp zet je bij modes het alarm aan.
Wanneer het alarm werkelijk afgaat wil je het ook eens uitzetten.
Dat doe je via de alarm knop ( denk ik, en dat probeer ik zo te realiseren )
Op dit moment doet de alarm knop niets.
als ik ziek naar een ALS in een flow dan zie ik geen optie : als alarm knop wordt ingedrukt.
Hoe zorg ik er nou voor dat ik het alarm na een melding weer uit kan zetten?
(Ik wist niet dat heimdall alleen software was. Ik dacht dat het hardware was dat samen werkte met Homey en haar sensoren)
Onderaan op de Heimdall pagina in de app-store staat dat je zelf een knop moet aanmaken.virtueel of fysiek. Een virtuele knop zul je in de Homey-app moeten bedienen. Dan moet dus iedere bewoner de app hebben en willen gebruiken. Een fysieke knop kun je op een makkelijk bereikbare plek verbergen.
Eén virtuele knop heb ik net aangemaakt.
Ergens doe ik wat fout want bij het testen van het alarm heb ik net 10 min naar een alarm moeten luisteren. De flow en dus de herrie bleef maar doorgaan.
Wat er fout gaat geen idee maar een één kant en klaar alarm systeem lijkt mij voor mij nu ff de beteren optie
Zoals Wim al zegt, het Heimdall is software tool, dus “alrm uitzetten” is een status.
Je zult dus de “alarm gedeactiveerd” kaart moeten gebruiken als trigger om alles weer uit te zetten.
(Net als je gedaan hebt met “alarm geactiveerd” kaart