Flow Frient rookmelder

Als newbee ben ik op zoek naar een flow dat zodra een frient rookmelder afgaat de rest ook afgaat en de lampen aan laat gaan bij een brandmelding. Ik krijg t niet voor elkaar.
Ik heb sinds kort de Homey pro 2023

Als:
image

Dan:
image
image

(tenminste, ik neem aan dat “Start warning for duration of …” een Frient rookalarm aan zet)

Dank, maar hoe krijg ik de Frient rookmelder onderling gekoppeld

Ik zou verwachten met die “Start warning for duration of”…

Het is me ondertussen gelukt, mijn dank voor je hulp.
Ik had nog een vraag, moet je een tijdsduur invullen bij duration, voor het testen heb ik hem op 5 sec gezet. Als je de tijd weglaat gaat hij dan aan en pas uit als de rook weg is??

Waarschijnlijk kun je de tijd niet weglaten.

Hoi Marcel,
Ook ik ben een newbee…, heb sinds een paar maanden ook de Homey Pro 2023 en eindelijk mijn “oude beestje - Homewizard” uitgezet.
Ik heb inmiddels al mijn rookmelders vervangen en ben erg benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan om alle Frient rookmelders aan elkaar te koppelen.

Hoi Frank,
Ik heb de volgende flows gemaakt om ze te koppelen, verlichting aan te zetten en een push bericht te sturen. Zet de tijd voor het testen (duration) even op een paar seconden, je kunt de rookmelder niet even snel uitzetten.

En deze voor laag batterij niveau.

Hoi Marcel, dank je wel voor jouw reactie. Ik ga jouw flows vandaag proberen! Merci!

Nog een kleine vraag.
Ik heb vijf rookmelders in huis; Moet ik aparte flows maken voor élke rookmelder? Dus 5 voor de rook, en vijf voor de batterij’en?
Of kan je misschien ook alle rookmelder laten afgaan, ongeacht wáár er als eerste rook wordt gedecteerd?