Heiman Rookmelder flows

Dag allen,

Ik heb 5 Heiman rookmelders in mijn huis. Inmiddels heb ik deze wel in flows zitten alleen wil ik graag dat als er 1 af gaat dat ze allemaal af gaan. Hoe koppel ik de 5 rookmelders aan elkaar en zet ik ze (het liefste) in 1 flow?

Gr Wouter

Als dit z-wave rookmelders zijn, die op batterijen werken, dan is dit niet mogelijk, aangezien de rookmelders slapen op signaal gebied om batterijen te besparen.
Als ze het FLiRS protocol hadden toegepast had het gekunt, maar tot nu toe is alleen Popp het enige merk die dit aanbied op rookmelders in het z-wave gebied.

ah oke… Dat is vervelend. Dan moet ik toch weer over naar een “dom” systeem. Toch apart dat een rookmelder van 5 euro gewoon te koppelen is en deze niet. Weer 150 euro weg gegooit… Dure hobby zo dat Homey. Mijn 200 euro RTS kantelsysteem van Somfy krijg ik ook al niet werkend…
Tot nu toe echt nog een slechte aankoop dit systeem… Hopelijk wordt ik nog enthousiast…

Thuis automatisering zal altijd duur zijn, dat kan ik je al wel vertellen met de redelijke grote hoeveelheid spullen die ik nu in huis heb gehaald in 3 4 jaar tijd, en met Homey bedien :stuck_out_tongue:

lichtelijk offtopic, maar je hebt natuurlijk al wel contact opgenomen met Athom wie de Somfy RTS app heeft geschreven toch? om dit apparaat toe te voegen aan de app

Haha nee tis meer dan dat. Ook mijn somfy werkt niet en de homey zelf loopt 10x per dag vast. Maar dat blijkt wellicht aan de adapter te liggen. Ik had verwacht dat het wat meer vanzelfspreken zou werken. Beetje zoals apple homekit. Dat is niet het geval. Maar dat ligt wellicht ook aan mij :wink:

Nog niet. Eerst hier gevraagd. Daarna is dat inderdaad de stap.