Is het mogelijk een (advanced) flow te laten starten als ik mijn Macbook opstart of daarop inlog?
Heb overal gezocht maar kan die optie nergens vinden.
Als je Macbook een vast ip adres heeft zou je het met deze app kunnen proberen.
https://homey.app/nl-nl/app/com.netscan/Net-Scan/
De Macbook zou een webhook naar je Homey kunnen sturen bij het opstarten, een ontvangen webhook, kan een flow starten.
Geen idee hoe een Macbook dit moet doen, maar daar kunnen anderen wellicht antwoord op geven.
Je kan met de Opdrachten/Shortcuts app een webhook aanroepen van je Homey die de flow start.
Mike,
Bedankt voor jouw oplossing.
Dit werkt!
Arnold,
Dit gaat niet werken vanaf de Mac, had ik al uitgeprobeerd.
Maar toch bedankt voor het meedenken!
JPe4619,
Dit gaat niet werken vanaf de Mac, had ik al uitgeprobeerd.
Maar toch bedankt voor het meedenken!
Hoe heb je dat gedaan dan? Ik kan verschillende manieren bedenken waarop dat gewoon zal werken.
In iPhone of iPad kan ik de flow in Homey laten starten door dit in te voeren in de app Opdrachten, dat werkt idd.
Maar dit is niet wat ik zoek.
In de Mac wil ik de flow automatisch laten starten bij het opstarten/inloggen.
Als ik dat probeer in te stellen en het wil laten werken bij opstarten, krijg ik steeds de melding dat de Homey app niet gevonden kan worden.
Dit klopt inderdaad voor de Mac is er geen Homey App, wel is er een app via internet, De app voor de Mac(book) is wel nodig om te laten werken.
Ik krijg niet het idee dat je geprobeerd hebt om webhooks te gebruiken, zoals gesuggereerd werd, want daar heb je helemaal geen Homey app voor nodig.
Robert,
Geprobeerd, zover ik weet heb ik alles geprobeerd wat op internet te vinden is, maar kreeg het niet aan de praat.
Aangezien NetScan meteen werkte blijf ik het voorlopig gebruiken zodat ik me de komende weken hier beter in kan verdiepen en het hopelijk toch werkend krijg.
Met Automator werkt het wel.
Je kan dan je webhook op Homey aanroepen.
Het Automator script kan je dan na inloggen laten uitvoeren vanaf je Mac.
Ik heb het net getest en werkt perfect!
Google maar eens op “macos automator run url after login”
Succes.
De reacties hebben mij wel heel nieuwsgierig gemaakt, ik ga er zeker mee aan de slag.
Ben er nu in ieder geval al heel wat wijzer van geworden.
Bedankt allen die gereageerd hebben en zeker nuttige info hebben gegeven: