Fibaro Wall plug schakelt steeds uit?

Goedemiddag alle,

Inmiddels een tijdje succesvol een aantal flows draaien die onze “domme” wasmachine “slim” hebben gemaakt.
Dit middels een Fibaro Wall plug.
Echter de laatste twee dagen schakelt deze steeds maar weer de stekker uit tijdens een was programma.
We zetten de stekker dan weer aan, maar na 1min is die weer gewoon uit.

Heb ik de settings van de stekker alles al op Ja gezet qua stroom;
Gevanceerde instellingen --> Stroom Altijd aan JA
En onder het kopje Energie Atijd aan JA

Flow 1;

Flow 2:

Flow 3:

Ik zie niet zo snel een fout in mijn flow daar dit enige tijd gewerkt heeft.
Enige wat veranderd is, maar kan mij niet voorstellen dat dit een issue is, wellicht wel.
Maar er zit nu een stekker blok tussen de wasmachine en droger, zo’n stroomverdeler.
Maar in de gevallen dat de stekker steeds uitgaat, staat uiteraard alleen maar de wasmachine aan.

Hoop dat jullie iets zien, of weten waardoor ik de fout in ga.

In die flows zie ik nergens dat je de plug uitschakelt, dus is het niet zo dat ie zichzelf uitschakelt ivm overbelasting of zo? Sommige websites zeggen dat een wasmachine 2500-3000W kan gebruiken, en die Fibaro kan (als ik het goed zie) max 2500W aan, dus dat zit je aardig dicht op het randje.

1 Like

Zou een issue kunnen zijn inderdaad.
Maar hij heeft een max load van 3500w meen ik even uit mijn hoofd.
Heb ook niet eerder gezien dat de wasmachine zo dichtbij kwam, is een Samsung Eco Bubble A++ apparaat.

Maar een goeie, ga het eens ff in de peiling houden!

Voor de zekerheid een Qubino besteld, deze heeft wel een max load van 3500w.

Max load is maar 2500w, en dat is op een belasting gebaseerd zoals een verwarming die geen pieken heeft.
Een wasmachine heeft pieken (van enkele ms) bij het opstarten van de trommel die vele malen hoger kunnen zijn dan wat op het type plaatje staat, dit kan genoeg zijn om de fibaro plug uit te zetten (had ik ook last van).
Heb hem omgeruild voor een qubino die 16Ampere aan kan (ipv de 10Ampere van de fibaro’s) en die doet het uitstekend.

Top!
Heb net ook een Qubino besteld. Komt morgen binnen.
Als ik jou verhaal en die van Robert zo lees, dan denk ik dat het inderdaad wel eens het probleem kan zijn.

Bedankt mannen.

Mijn wasmachine heeft ook pieken die 3500W aangeeft bij Insights. Maar de plug blijft er wel gewoon in.
De eerste keer ging de plug er wel steeds uit omdat ik heel goed gekeken heb welke stekker van de droger en welke van de wasmachine was. Dus toch de droger in de plug en na 10 seconden, uit. De droger haalt dus regelmatig de max en de plug gaat uit.
Maar bij de wasmachiene blijft het goed goen.
Welk type plug van Quibino hebben jullie besteld?

https://www.robbshop.nl/tussenstekker-16a-z-wave-plus-qubino

Deze heb ik besteld. Komt zo dadelijk binnen, en dan gaan testen.
De Fibaro is een 10a, deze is een 16a

Ik heb dezelfde inderdaad, qubino heeft niet veel keus in stekker dingen, dus de keuze is niet zo moeilijk

Precies.
Mijn vrouw heeft nu een was draaien, en tot dusver gaat dit feilloos.
Moet nog wel zeggen, de wasmachine heeft nog niet gecentrifugeerd, dat is waar het vermogen om de hoek komt.
Max is nu 2089w geweest, hou het nog even in de gaten, maar heb er wel vertrouwen in.

Nu een ander doel voor de Fibaro verzinnen. :man_shrugging:

UPDATE

Alles lijkt weer feilloos te werken. De mannen hadden het inderdaad bij het juiste eind.
De Fibaro Wall Plug is te zwak om dit aan te kunnen, als de wasmachine over de 2500w gaat, zegt de stekker “laaaater, ik kap ermee”.
Nieuwe stekker van Qubino, is de oplossing! Deze kan 3500w aan, en is meer dan voldoende.

Mag een slotje op!

Ga ik er ook 1 bestellen voor de droger. Staat ook op zolder dus hoor je het ook niet als hij klaar ais.

Precies.
Heb er zojuist nog 1 besteld voor de droger, dan zijn beide domme apparaten “slim”.

Ik bedenk mij nu wel dat de droger als hij klaar is om de x minuten weer begint te draaien om de was niet te laten kreuken. Eerst maar eens kijken wat die tussentijd is.

1 Like