Fibaro wall plug afstand probleem

Ik heb een fibaro wall plug aangeschaft voor mijn koffiemachine zodat ik via een flow kan instellen dat deze vanzelf aangaat wanneer mijn wekker sochtends gaat.

Ik heb de wall plug geïnstalleerd in een stopcontact precies naast de homey en dat ging heel makkelijk. Nu heb ik de wall plug in het stopcontact van mijn koffiemachine gedaan maar reageert de wall plug nergens op als ik em in de app aan of uitklik. Is dit een afstand probleem of heb ik zelf iets verkeerds gedaan? De stekker zit op ongeveer 6 meter van de homey vandaan maar dat zou toch niet uit moeten maken…

Weet iemand of dit op te lossen is zodat het wel gaat werken?

Alvast bedankt!!

Dichterbij zetten of meerdere er tussen plaatsen zodat hij kan verbinden via de andere stekkers.
Mijn eerste stekker zit 20cm bij Homey vandaan .

Wat je kan proberen, of de afstand tot de homey het probleem is ,de plug te installeren wanneer je vlak bij de koffiemachine staat. Als dat lukt zal de afstand het probleem niet zijn. (Als je dat wilt testen vergeet niet de plug eerst te verwijjderen uit je homey, en dan weer toe te voegen)

Ik heb de homey nu op 3 meter gezet en nu doet de wall plug het inderdaad wel, bedankt!

Weten jullie toevallig ook of er een mogelijkheid is dat die het koffiezet apparaat niet helemaal van de stroom haalt? Normaal als ik op off klik, gaat de machine spoelen en zet die em uit en blijft die denk ik in een soort standby stand staan en dat doe die nu dus niet meer.

Lijkt me niet helemaal goed voor het apparaat en als die zelf op standby gaat, kan ik em dan niet met de Fibaro stekker van de standby stand afhalen en em dus ‘aan’ zetten ofwel?

Alles is nog een beetje nieuw voor mij dus zit nog met veel vragen bij sommige nieuw aangeschafte producten…

Koffiemachines moeten tegenwoordig automatische in stand-by gaan na een half uur, dit is door Europese regels vastgesteld. Een Fibaro stekker kan je alleen aan of uit zetten. Je zou eventueel de Fibaro stekker met een vertraging uit kunnen laten gaan. Maar denk persoonlijk dat het niet echt goed is als je machine niet kan spoelen na het koffie zetten. Dus ik zou er dan gewoon een vertraging op zetten. Of hij na stand-by nog aan gaat met de Fibaro stekker durf ik niet te zeggen want dit verschild per apparaat, dit is dus gewoon uit proberen, je zou dan eventueel nog een switchbot bot er op kunnen plakken maar dat is niet echt mooi, maar dat zal wel werken.