Fibaro wall plug doet vreemd

Na een stabiele periode van Homey zit ik nu weer eens in onrustig vaarwater wat stabiliteit betreft :frowning:

Een van de vervelende problemen is dat een IR verwarming op temperatuur in en uitgeschakeld wordt. Dit loopt op temperatuur niveau goed maar een Fibaro Wall plug laat het vaker afweten. De plug wordt uitgeschakeld maar in de twee weg communicatie gaat er iets mis. De schakelaar wordt volgens homey uitgeschakeld en is ook te zien door het gedimde icoon. Maar vervolgens blijft het wattage wel vrolijk doorblazen op 250W. Even handmatig het icoon aan/uit zetten en het loopt weer synchroon. Het is dan ook niet zo dat het relais blijft plakken in mijn ogen

Dit is niet handig als het niet opgemerkt wordt en een WC inmiddels een Sauna wordt, maar 26 graden voor een toilet in de huidige tijd is toch wat zonde van het verbruik. Heb dit nu al 3 maal mogen ervaren in korte tijd

Momenteel zit ik op sw homey 8.1.0 (Homey Pro 2019)
Fibaro SW 3.4.3

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij β€œgewoon” kapot is, zelf had ik niet zo lang geleden een PlugWise plug die spontaan ging staan knipperen als hij een aantal uren AAN stond. Na de printplaat in deze plug schoongemaakt te hebben, staat hij inmiddels alweer enkele dagen aan en het blijft nog steeds goed gaan.

Kapot kan natuurlijk ook, maar dan had ik wel structureel dit probleem gezien. Inmiddels heeft ie het na het maken van dit topic niet meer fout gedaan.

Ik denk dat het toch meer in de zwave zit. Ook een Aeotec Wallmote schakelaar knippert de laatste tijd wat vaker rood omdat de communicatie niet werkt. Maar dat is minder erg. Druk ik gewoon nog een keer of 2, 3