Fibaro V2 rookmelders werken niet goed

Ik heb sinds 3 dagen een Homey pro versie: 4.1.0 en app. versie 4.1.2.492 met Fibaro app. versie 2.4.2
Hierop heb ik 4 Fibaro V2 rookmelders geregistreerd.
Ik kom zelf van een HC02 en hier werkte deze perfect. Voor dat ik ze aanmelden op de Homey heb ik ze alle 4 gereset.
Bij de rookmelder menu staan 3 items: Hittealarm, Rookmelder en temperatuur.
Wat hier opvalt is:
-Bij hittealarm en rookmelder staat een streepje en als je daar op drukt geeft hij een tijd weer (denk laatste communicatie?) en deze gaf (vanmorgen) 20 uur aan. De rookmelder staat geprogrammeerd om ieder 6 uur te ontwaken.
Doe ik de Fibaro/Athom app herstarten dan geven de 2 items weer 1 minuut aan.
-Als ik een test functie wil doen met een flow en druk de testknop in, dan gebeurt er behalve dat de rookmelder gaat loeien niets. Op een forum topic wordt hier ook over gepraat, juli 2019 en dat dit snel opgelost gaat worden.
-Rookproef gedaan, rookmelder gaat af en een flow wordt gestart. Wat een ellende om alle rookmelders te testen.
-Batterij geeft bij sommige 5% aan terwijl ik ze allemaal vernieuwd heb. Dit was na 2 dagen nog steeds zo.
Na verwijderen van alle melders en de Fibaro app en opnieuw alles aanmelden is dit nu goed.

Waarom werken deze belangrijke zaken niet goed op de Homey? Mijn vertrouwen in de Homey Pro is meteen weg en heb achteraf spijt dat ik niet een HC03 heb gekocht.

3 Likes