Fibaro roller shutter icm hue dimmer switch

Beste,

Ik ben langzaam al mijn kaku asun650 modules aan het vervangen voor de roller shutter 3.

Dit werkt allemaal goed echter lukt het volgende niet:

Ik wil graag dat, wanneer ik het rolluik sluit dmv de knop op de dimmer switches druk het rolluik stopt wanneer ik diezelfde knop weer indruk. Voorheen was dit bij de kaku asun650 geen probleem. Hier hoefde ik ook geen extra flows of instellingen aan te veranderen.

Helaas werkt dit niet bij de roller shutter 3.
Ik heb geprobeerd instellingen aan te passen in de module en eventueel dit te kunnen regelen dmv virtuele apparaten. Ik kom er niet uit.

Ervaart iemand hetzelfde of heeft iemand een idee hoe ik de het beste kan aanpakken?
Ik hoor graag van jullie!

Ps. Calibratie is uitgevoerd.

Het enige dat ik zou kunnen bedenken is een truukje met timers. Dan mag er geen rechtstreekse associatie bestaan tussen de knop en het rolluik.

In de “Rolluik sluiten” flow zet je dan:
“als de “Rolluik sluit” timer loopt,
stop het rolluik, stop de timer “Rolluik sluit”,
anders,
start de “Rolluik sluit” timer, doe het rolluik naar beneden.

De duur van de timer moet dan ongeveer zo lang zijn als de tijd om het rolluik compleet te sluiten.

1 Like

Bedankt Edwin!

Ik ben alleen bang dat het niet gaat werken. En dat heeft puur te maken met de “regelaar” in de app. ( denk ik )

Voor de asun650 heb je een dedicated “stop knop”

En de roller shutter een “dimniveau”

Desalniettemin ga ik het zeker proberen!
Bedankt voor je reactie Edwin!

Ik zou kijken welke opdrachten er zijn. Als het alleen is open, dicht, of …% zou je kunnen kijken of de dimregelaar vloeiend meebeweegt als je een “dicht” command stuurt. Laat even weten, dan help ik je verder.

1 Like

Thanks Edwin,

Ik ga er morgen even mee verder!
Prettige avond!

Beste Edwin,

Ik heb even getest. Zodra ik het rolluik sluit door op de knop van de afstandsbediening te drukken, schiet het “dimniveau” naar beneden.
Dat komt denk ik omdat in de flow staat:

Als: druk op knop naar beneden
Dan: dim naar 0%

Het tegenovergestelde geld voor het omhoog doen van het rolluik.

Hopelijk heb je hier iets aan?
Toch bedankt!

Wat je zou kunnen proberen is een transitie te starten met deapp Chronograph, en op het moment dat je dan weer de knop indrukt de transitie stoppen en dan stopt het scherm.

Dat wordt dan inderdaad de meest voor de hand liggende optie. maar of het rolluik dan soepel loopt vraag ik me af. De transitie moet dan wel goed afgestemd zijn op de afrolsnelheid.
Het idee is dat de transitie in stapjes commando’s geeft: ga naar10%, ga naar 20%, enz. De startflow wordt dan: als de transitie loopt, sop deze, anders start hem. Transities vind je in de Chronograph app.