Roller shutter 3 vraag

Ik heb sinds kort een homey. En ik heb een fibaro roller shutter 3 gemonteerd in mijn terrasscherm. Nu heb ik het volgende hij werkt op zich prima maar de waardes vind ik vreemd. Dicht is 100% en open is 0%. Dus als ik zeg tegen Google zonnescherm 75% gaat hij maar een klein stukje open terwijl ik verwacht dat hij dan bijna helemaal open gaat. De waardes 0% en 100% moeten dus omgedraaid worden.

Dus ik dacht ik wissel de draadjes om in de roller shutter maar daarna werkte de hele shutter niet meer…

Wie weet de oplossing of werkt het nu eenmaal zo.

In principe als je de bruine en zwarte draad vd motor omwisseld zou t moeten werken. Je moet wel even calibratie doen er na.

:upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: Dankje … Dat was het enigste die ik nog niet geprobeerd had …Ik had wel de ingangen geprobeerd .

1 Like

Met de ingangen wissel je de knopjes om , dat gaat logischer wijze niet werken.

Ja dat had ik gedaan . Maar werkte niet . Het kalibreren werkte al niet hij stopte halverwege . En de handmatige schakelaar werkte daarna ook niet meer …

Somfy ? Dan is ie oververhit en moet je even paar minuten wachten.

Ja Somfy …Serieus overhit ??? Na 2 keer op en neer ?

Ja serieus… zijn niet gemaakt voor continu achter mekaar draaien.

Dat wist ik niet . En ik de roller shutter de schuld geven… Hoe kan je dan goed testen ?

Ach t scheelt dat ie zichzelf reset en je alleen hoef te wachten. Ze zijn daardoor aan de andere kant nauwelijks stuk te krijgen dus das wel fijn.
Edit
Gewoon die motordraadjes omwisselen zodat ie standaard al goed staat, knopjes idem. Dan na 5 min ofzo calibratie draaien. Instellingen gelijk aanpassen als je toch calibratie doet. Misschien eindstoppen ff afstellen ook. En dan is t gewoon gebruiken zonder zorgen.

Inmiddels werkt het perfect…

Das goed om te horen :slight_smile:
Heb mijne gewisseld met de versie 2, deze heeft nog de standaard knopjes in het bedieningsscherm. Alleen de dimmer slider is niet handig om de lamellen vd jaloezie te draaien. Hopelijk gaan ze dat nog eens voor mekaar krijgen zoals bij de fibaro controller met 2 aparte venstertjes.