Fibaro Roller shutter 3 kalibratie Dooya motor

Hallo Homey gebruikers,

Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een Homey en heb mijn huis al aardig geautomatiseerd.
Nu ben ik vandaag voor het aansturen van mijn gordijnen in de woonkamer overgestapt naar een Fibaro Roller Shutter 3 voor de aansturing van de motor.
Echter ik krijg deze niet gekalibreerd. Ik heb volgens mij alle topics op het form gelezen maar geen oplossing kunnen vinden.
Wie o wie kan mij helpen?

Als ik vanuit de instellingen de kalibratie start dan loopt het gordijn dicht tot het eindpunt, verder gebeurt er niets.
Ik hoor de fibaro afschakelen als het gordijn op het einde is.
Ik zou verwachten dat hij ook nog helemaal open zou gaan om het beginpunt te bepalen.
De kalibratie straten met het gordijn helemaal dicht werkt helemaal niet

Aansturen vanuit de app is nu alleen mogelijk, helemaal open en helemaal dicht.
De bedrading op Q1 en Q2 zit goed. Andersom heb ik ook al geprobeerd.

Ik vermoed dat het komt door het type motor. Ik gebruik een Dooya DT52s. Deze heeft een ingebouwde eindschakelaar (stroom meting).

Ik heb ook geprobeerd om parameter 151, 155 en 156 aan te passen zodat hij een vaster open en dichtloopt tijd zou hebben. Dit wil ook niet.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Alvast bedankt, Richard

En welke Fibaro app versie op welke Homey firmware versie?
En wat doet hij als je Homey naast de Roller Shutter zet?

Hallo Roco,

Bedankt voor je reactie.
De Fibaro app versie is 2.4.6 Homey is 4.2.0.
De roller shutter zit ongeveer 3 meter bij de Homey vandaan. Als ik hem dichterbij zou doen dan moet ik de motor loskoppelen van de rails of de Homey in de lucht hangen. Hij staat nu op de kast naast het gordijn. Woonkamer is 4 meter hoog.
De motor zal nooit een einde detecteren als ik deze loskoppel. De afstand lijkt mij niet het probleem. De kalibratie starten vanaf de roller shutter zelf geeft het zelfde resultaat.

Beste,

is het je al gelukt?

ik zit met het zelfde probleem.

mvg patrick

Beste Patrick,

Ik heb het nooit werkend gekregen. De motor ligt ongebruikt in de verpakking.