Fibaro bewegingssensor werkt af en toe

Hallo,

Hier het volgende probleem. Ik heb in het huis 3 verschillende sensors van fibaro die worden geactiveerd op beweging, en dan moet er een lamp aangaan. Ze worden geactiveerd op logica. De “donker” tag gaat om 20.00 op ja. En de “donker” tag als hij onder de zoveel lux is.

Nu het volgende af en toe gaat de lamp niet aan als ik er langs loop en de tags staan dan wel op ja. Ik zie dat er beweging is in de Homey app (uitroepteken bij de sensor) maar in de historie zie ik het niet. Hoe kan dit probleem?

De Homey is nog niet geüpdatet na 5.0 ivm veel aqara sensoren in huis.

Bijgevoegd de flow en alle foto’s.

Wie kan me hier mee helpen. Het is echt zwaar irritant.

Maar als je de EN kolom leeg maakt, werkt het dan wel? Want dan is er dus iets mis met de tags. EN kolom ff leegmaken en checken.
Een lamp aanzetten EN daarna naar 10% dimmen is dubbelop denk ik. Kan je niet gewoon alleen maar dimmen naar 10% en gaat de lamp dan niet gewoon aan?

De lamp dimmen naar 10% stond ie op, toen kreeg ik problemen, en heb ik de lamp eerst aangezet en dan na 10%.

De En kolom leeg maken zou niks helpen, want hij doet het heel af en toe… Nu geprobeerd de fibaro app te herstarten, eens kijken of dat helpt.

Ok.

Fibaro app al ge-update?

Ja geüpdate, en nu ik de app herstart heb, lijkt ie et beter te doen

Nog steeds hetzelfde… Sensor blinkt maar komt niet in de historie en triggert de flow niet… :frowning: Terwijl die sensor het dichtste bij Homey staat…

ik lijk hetzelfde te hebben met mijn fibaro flood sensor, zie topic: FIbaro Flood Sensor FGFS-101 'water alarm ging aan' issue. Device reageert en blinkt, maar geen historie voor specifiek 1 bericht in Homey…