Fibaro bewegingssensor

Heeft iemand enig idee waarom ik een Fibaro bewegingsmelder niet kan aanmelden ? De software is 1.5.13.
Liefst geen oplossing in de zin van ptp, want dat lost niets op. Reeds geprobeerd

Wat gaat er fout ?
Verschijnt hij niet de homey ?
Maakt hij geen verbinding ?
Is hij aangemaild in een eerdere poging en moet je netwerk resetten ?

Heb je iets meer info

Beste

Alles verloopt zoals de wizard aangeeft. Het probleem doet zich voor wanneer gevraagd wordt om 3x op de knop te drukken om de sensor aan te melden. Daar blijft het bij tot er op het scherm verschijnt dat de tijd om aan te melden is verstreken.

Hetzelfde gebeurt wanneer je een muurplug aanmeld van Fibaro. Dit lukt ook niet.

De afstand tussen homey en de apparaten kan het probleem niet zijn, want deze is minder dan een meter.

Naar mijn mening ligt heter niet aan de app maar dient de oorzaak bij Homey gezocht te worden. Is mij reeds opgevallen dat bij elke update zaken minder goed gaan. Je zoutoch denken dat na al die tijd de kinderziektes zouden opgelost zijn, maar dat blijkt niet het geval.

Hopelijk wordt binnenkort de versie 2.0 spoedig ter beschikking gesteld, want uit de maandelijkse blog leer ik dat ze bij Athom al bijna een jaar deze versie met volle tevredenheid gebruiken. Al hou ik mijn hart vast.

Laten we proberen om een oplossing voor je probleem te zoeken.
Heb je al geprobeerd om de sensor te resetten en om hem daarna weer aan te melden?

  1. Open the cover.
  2. Press and hold the B-button.
  3. Wait for visual indicator to glow yellow (2nd menu position).
  4. Release the B-button.
  5. Click the B-button to confirm selection.
  6. After few seconds the device will be reset, which is signalled with
    the red, fading visual indicator colour.

Beste

Bedankt voor uw hulp.

Alhoewel ik aanvankelijk niet de noodzaak zag om een nieuw toestel naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, heb ik dit toch maar gedaan.

Of het de oplossing was, geen idee. Wanneer ik de bewegingssensor via de app op de smartphone wilde koppelen lukte dit niet. Uiteindelijk een poging ondernomen om het via de laptop te proberen en dat lukte onmiddellijk.

Of dit te wijten is aan de app of aan de telefoon, geen idee. Beide pogingen werden ondernomen vanop dezelfde plaats. Voornaamste is dat het werkt, en de ervaring is meegenomen.

Alvast nogmaals bedankt om tijd te nemen bij het zoeken van een oplossing.

Mvg

Wendy

Mocht een apparaat al eens zijn aangemeld bij een andere controller of nog steeds denkt dat hij aangemeld is, is het goed om het apparaat terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Kan ook zeker geen kwaad bij ieder apparaat wat je aan gaat melden.

Daar hebben we deze geweldige community voor, mooi dat het weer werkt!