Wie kan mij op weg helpen? Ik heb een Homey pro Early 2019 met een stuk of 30 modules eraan gekoppeld waaronder een aantal Fibaro bewegingsmelders. Nu wil ik een flow maken maar krijg het met de beste wil van de wereld niet voor elkaar, ik heb al zoveel gezocht en van alles geprobeerd. Flows gemaakt maar werken niet, geavanceerde instelling van bewegingsmelder aangepast maar begrijp het niet. Wat zou ik willen?
· Lamp A moet 10 minuten aan gaan als de bewegingsmelder B beweging detecteert.
· Als na 5 minuten er nog beweging gedetecteerd wordt dan de lamp weer verlengen met 10 minuten.
· Wordt er na 10 minuten geen beweging meer gedetecteerd dan lamp A uit.
Bovenstaande lamp A alleen laten branden wanneer de sensor minder dan bijv. 200Lux meet, daarboven lamp A uit.
Dit zijn voor mij de best werkende manieren om niet in het donker te komen staan bij beweging gestuurde verlichting:
(het gebruik van zone triggers heeft meedere voordelen)
Met helderheids voorwaarde (laat lamp alleen aangaan bij te weinig (dag)licht):
Er staat IS uit. Niet ZET uit. Het is een voorwaarde
De omschrijving is wat ongelukkig. Beter zou zijn ‘het bewegingsalarm gaat uit’ oid.
Na beweging wordt de status van de sensor ‘alarm aan’. Zolang het alarm aan is wordt geen nieuwe beweging waargenomen. Pas als het alarm uit gaat kan nieuwe beweging worden waargenomen. Als je met deze trigger het licht uit doet zit je direct in het donker tot er nieuwe beweging is . Vandaar dat er een timer wordt gestart. Pas als deze afloopt gaat gaat het licht uit. Als er gedurende de looptijd van de timer beweging is wordt deze gestopt. Het licht blijft aan. Tot dat het bewegingsalarm uitgaat en de timer opnieuw gestart wordt en na 5 minuten afloopt .
De blauwe stip geeft aan dat het alarm van de sensor aan is, maar ook dat zone Tuin geactiveerd is door de sensor. Een zone kan door een of meer sensoren (beweging/contact) geactiveerd worden.
Deze eigenschap wordt in de eerste flow toegepast.