Fibaro bewegingsmelder icm lamp

Ik ben nieuw hier en kon niet zo gauw iets over mijn vraag vinden. Ik heb een Fibaro bewegingsmelder welke een lamp middels een flow aanstuurt. Tussen het detecteren en dat de lamp aan gaat zitten enkele seconden terwijl dat bij mijn andere fibaro bewegingsmelders niet is.
Kan je dit ergens instellen

Vlgs mij kun je dat niet instellen.
Je kunt wel uitvogelen wáár de vertraging zit, door bv tijdlijn- of push notificaties, of Simple Log kaartjes aan je flows toe te voegen.

• trigger komt binnen, notificatie wordt op hetzelfde moment gestuurd: vertraging zit ergens in de (verbinding met) de lamp.
  • trigger komt binnen, notificatie wordt op hetzelfde moment gestuurd, maar dat alles,een paar seconden later dan dat de sensor beweging gedetecteerd zou moeten hebben: vertraging zit in de sensor, of in de verbinding.
    Het kan heel goed een zwave issue zijn! Lees ajb alle zwave info hier:
    https://support.homey.app/hc/en-us/search?utf8=âś“&query=Z-wave

En als je betreffende lamp handmatig bedient via de Homey app, zit er dan (ook) vertraging in?

Handmatig gaat het wel zoals het moet.
Heb de Homey pro op een andere locatie gezet en dan doet de lamp het wel direct via de sensor. Zal waarschijnlijk aan de route van het z-wave netwerk liggen als de pro er verder vandaan staat.

Mooi dat het nu goed werkt.
I.p.v. Homey verplaatsen kun je er ook een zwave router (=praktisch alle 230V gevoede zwave apparaten) tussen plaatsen om het mesh netwerk uit te breiden.
Homey’s eigen zwave signaal is vrij beperkt

Je hebt het over tijdlijn- of push notificaties, of Simple Log kaartjes aan flows toe te voegen maar hoe doe ik dat dan?

Voeg “Dan” flowkaart toe, en kies Tijdlijn- of Push notificatie.
En / of:
Installeer de Simple Log app, en voeg “Dan” flowkaart toe, kies Apps / Simple Log uit de lijst en kies 1 van de kaartjes

Ik prefereer Simple Log, omdat zowel het tijdlijn als push “systeem” een zg. rate limit kan krijgen → het wordt stilletjes simpelweg 24 uur uitgeschakeld als er “teveel” berichten worden gestuurd.
En dat bied ook maar een kort historisch overzicht, en geen filter, en geen zoekfunctie.

Thx, ga kijken of ik hier zelf uit kan komen