Jeg har også vært borti noe i forbindelse med paring, resett og frakobling… Legger derfor her ut min erfaring og hva som har fungert best for meg ved problemer og feilsøking. Klart om protokollen (programeringsspråket) har en feil er det ingen ting av dette som nytter. Om det bare er enheten eller Homey som krangler burde beskrivelsen under løse problemene.
Anbefaling:
Punkt 1. Først fjern enhet i Homey. Slev om det ikke oppnås kontakt med enheten.
Punkt 2. Følg instruksjoner fra Homey for fjerning av enhet.
Fortsettelse er avhengig av om dette lykkes eller ikke. Mange enheter trenger en avparing hvor enheten settes i paringsmodus for å avpare.
Om avparing lykkes: Legg til enhet i Homey og følg instruksjoner.
Det kan være du må forsøke å legge til enhet flere ganger. Noen enheter kan være vanskelig eller går ut på tid under bekreftelse mellom Homey og enhet.
Lykkes ikke:
Punkt 1. Resett enhet (finn riktig resett prosedyre til din enhet og følg den nøye)
Punkt 2. Kutt strømen for enhet i 5 min. (starter enhet på nytt og fjerner eventuelt minne/heng i enhet)
Punkt 3. Restart app for enhet i Homey på nytt.
Eksempel: trykk på mer, Apper, Fibaro, tannhjulet, start appen på nytt.
Punkt 4. Legg til ny enhet i Homey
Punkt 5. Sett enhet i paringsmodus
Punkt 6. Test at enhet gjør som den skal.
Ved funksjonsproblemer:
Om enheten ikke fungerer som den skal forsøk tvunget kalibrering (forced auto-calibration). Dette kan finnes under avanserte instillinger eller i bruksanvisningen som råkonfigurasjonsparametere. Det kan være nødvendig å gjøre dette flere ganger. Om dette ikke fungerer kan du prøve å sette parameteret til en annen verdi (spiller ingen rolle hvilken så lenge den kan lagres) for så å endre til ønsket verdi på nytt og lagre.
Rekkefølgen beskrevet gir størst mulighet for å lykkes etter min erfaring.
Håper det er noen som finner dette nyttig.
Svarer så godt jeg kan om det kommer oppfølgingsspørsmål. Relativt ny på Homey men brukt Futurehome i en lengere tid og jobbet med automasjon stort sett hele livet.