Får ikke kontakt med enheter

Har en god del zigbee enheter koblet til homey pro. Har funket fint et halvt år ca, men for et par dager siden sluttet alt å fungere… står bare «enheten kan ikke nås» hver gang jeg prøver å skru på noe. Har prøvd å restarte homey flere ganger og å koble fra og til zigbee pillene uten hell. Har også slettet flere av pillene fra homey og kjørt factory reset på de, men det har kun resultert i at jeg ikke har fått lagt de til i igjen.
Noen som har en fiks?

Hva slags enheter er det snakk om? Får du evt koblet de til andre hubber (om du har noe slikt liggende)?

Namron zigbee dimmerpiller. Har kun homey pro

Aha, jeg har også noen slike installert. Spørs om du må sette de i pair mode. Har du forsøkt det? På de jeg har må man enten trykke på en knapp på selve enheten eller kutte strømmen 5 ganger på rad (førstnevnte er vel mer og anbefale da det å ta sikringen 5 ganger på rad kan skade annet utstyr). På mine når man tak i knappen ved å fjerne dimmerhjulet. Ganske enkelt egentlig.

Hvordan dine enheter settes i pair mode kan så klart være annerledes fra hvordan det er hos meg. Sjekk bruksanvisningen.

Takk for svar! Men som nevnt i forklaringa har jeg allerede prøvd factory reset, men det har kun resultert i at jeg ikke får lagt enhetene til i Homey igjen… Føler heller feilen ligger i Homey. Kanskje noe med Namron appen(?)

Hadde tilsvarende med Heatit i vinter. var feil i appen etter oppdatering til nyeste homey versjon. tok 10 uker før det ble oppdatert hos heatit.

Mistet all kontakt med enhetene og lot seg ikke tilkoble på nytt. sjekk med leverandør av appen i homey

Fant du ut av dette? Jeg har plutselig fått samme problem (funket å restarte homey et par ganger men ikke nå lenger)

Etter oppdatering 10.3.0 så har det vært feil på zigbee protokollet, og i skrivende stund på 10.3.4 er det fortsatt ikke fixet. Har selv hatt problem med å få visse funksjoner til å funke med namron sin egen app og da over zigbee på noen enheter. Tok litt tid før jeg fant ut hva det var. Har også Hue (Som bruker zigbee) flyttet enheter fra Homey til Hue, og det har fungert fint etter det. Men problemet da er at noen kommandoer tar litt lengre tid for det skal igjennom litt ulike interfacer etc., og jeg har vell nå maxa antall enheter på HUEen.

Kjedelig at blir slik at “alt” kjæsjer når dem gjør oppdateringer som skal gjøre ting “bedre”…