Ezviz db1 deurbel met Homey werkend (via trucje icm kaku zender)

Ik associeer het ratelen van een relais met dat er 50Hz wisselstroom op staat waardoor de contacten van het relais 50x per seconde open en dicht gaan.

Maar wat @B3rt zegt kan ook: als er een te lage spanning op het relais gezet wordt kan ie ook gaan ratelen. Misschien dat ie bij het indrukken van de bel wel 12V krijgt, maar (om één of andere reden) op een later moment een lager voltage. Dat zou je het een multimeter moeten uitvinden.

Ik ga eerst het relais en de relaisvoet vervangen om zeker te weten dat die in ieder geval goed zijn.
De relais lijkt af en toe ook geen “lekker” contact te maken.
Oorspronkelijk staan de schema’s uitgelegd met 24V. Ik ga ook eens een 24VAC relais bestellen en dan alles aansluiten op 24V om te kijken wat dat doet. De camera zou hier prima mee overweg moeten kunnen.
Als hij dan blijft ratelen, dan kan het bijna niet anders dan dat de Powerkit defect is, of de Powerkit kleine stroompjes afgeeft die voor een mechanische bel normaliter geen effect heeft, maar voor een relais misschien wel!?
Dank voor het meedenken!

De relaisvoet vervangen, het relais vervangen voor een 24VAC en het aangesloten op de 24V van de deurbeltransformator en nu werkt alles vlekkeloos!!! Dank allemaal voor het meedenken!

Nu heb ik sinds een dag of 2 problemen, de bel gaat af terwijl er niemand op drukt, dan bedoel ik dus de bel via de KAKU unit.
Het relais blijft open staan dus…

Ik vermoed dat de powerkit defect is…
Als die powerkit er tussen zit dan stopt na een tijdje ook de Ezviz bel (alles gaat uit en is offline), enkel door de stroom eraf te halen doet die het weer.
Echter na tijdje weer zelfde verhaal, heb spanning gemeten en die is gewoon aanwezig bij de bel.

Haal ik die powerkit er geheel tussen uit blijft de ezviv wel werken, maar ja dan doet die hele relais natuurlijk het niet en kan ik niet aansturen met Homey…

Moet nu gaan onderzoeken hoe ik die power unit kan vervangen.

Jammer dat de bel niet met IFTTT werkt, je kan hem wel toevoegen en hij wordt ook herkend in IFTTT alleen ik kan geen trigger vinden die werkt als je op de knop drukt, dat zou de beste oplossing zijn voor nu…

Dat is balen. Ik neem aan dat er op de power unit ook garantie zit?
Zo niet, dan hoop ik dat je ze uberhaupt ergens los kunt kopen.
Er zullen genoeg eigenaren van een DB1 de Power Unit niet gebruiken, maar weet die maar eens te vinden!

Ik had er in het begin ook last van. Heb ergens gelezen dat het met de IR led te maken had. Sinds ik die heb uitgezet doet het probleem zich niet meer voor :flushed:

Heb ezviz gebeld vandaag en gevraagd waar die IFTTT ondersteuning is waarmee ze adverteren.

Als die er zou zijn heb je dat helemaal niet nodig, dan koppel je hem aan IFTTT en dan een trigger: als bel wordt ingedrukt start Homey flow ‘deurbel’ (of zoiets).

Maar als ze dit niet aanbieden ga ik vermoedelijk toch opzoek naar een alternatief, de vraag is alleen wat.
Blijkbaar is het ‘rocket sceince’ om een deurbel te maken die je kunt koppelen aan Homey en aan een NAS zonder er maandelijks voor moeten te betalen.

Heb zelf voor mijn ezviz deurbel een skybell gehad en die werkte met iftt en dat was een drama duurde iets van 15 min voordat mijn bel afging …
En was ook wel eens korter maar seconden werk was het nooit.

Uiteindelijk is het toch een soort condensator die tijdelijk het stroom opvangt?
Correct me if i am wrong.

Ik heb vandaag ook zo’n fibaro implant binnen gekregen en wil de KAKU vervangen voor deze.

Echter ik krijg dit niet werkend…

Welke draden heb jij aangesloten op dat implant en welke flow cards gebruik jij binnen homey om homey iets te laten doen zodra er op de bel gedrukt wordt?
Ik heb dus een werkende opzet met de KAKU zender, wil dus die zender vervangen voor de smart implant…

Mij lukt het dus niet, welke kabels ik ook verbind met dat implant ik krijg niets geschakeld.
Enige wat ik in homey zie is de interne temperatuur die altijd hetzelfde blijft…

Blauw en geel (let op: Er is ook een blauwe draad voor de voeding!

En dit is bij mij de trigger:

Knipsel

die heb ik dus ook maar er gebeurd niks…

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik dat smart implant hier op het buro heb liggen met een 12V voeding, hij is toegevoegd in Homey.
De rode zit op +12v en de blauwe (naast de antenne) op -12V

De implant zelf wordt dus herkend in homey en als ik via de app hem aan/uit zet dan wordt de uitgang door geschakeld (gemeten met een ohm meter), dus hij is te benaderen.

Houd ik dan de gele en blauwe kabel tegen elkaar zou de deur gong moeten afgaan, de trigger is immers als ingang 1 gesloten dan laat gong overgaan…
Maar dit laatste doet die dus niet, ook zie ik in de app geen enkel indicatie dat er iets geschakeld wordt.

Wat heb je voor waardes heb je exact bij de geavanceerde opties?

Heb je de flow in Homey al wel een keer getest? Werkt het kaartje van de gong wel, los van de trigger?
Ik werk altijd met een flow: Kaartje trigger - Kaartje start een flow - en dan een apart gedefinieerde flow die dan ook weer bij andere triggers gebruikt kan worden.

de flow card zelf werkt prima, de oude kaku zit er ook nog op en die reageert op de flow.

Maar het schijnt dat de fibaro app problemen heeft, in een ander topic worden allemaal dezelfde problemen gemeld met dit implant en homey, inmiddels heb ik ook een support ticket ingestuurd en athom heeft gereageerd en bevestigd dat er vele meldingen waren dat de implant niet werkt met Homey.

Dan heb ik geluk :wink:

lees hier maar eens:

Dat heel vaak moeten drukken om de Smart Implant te koppelen herken ik. Ik heb toen zelfs de leverancier gebeld dat het niet lukte. Toen ik hun aan de lijn had en heel vaak had gedrukt deed de Smart Implant het “ineens” wel.

Bij mij is die wel gekoppeld, dat ging redelijk goed.
Echter er gebeurd helemaal niks als je contact maakt op ingang 1 of 2.
Wel kan je uitgang 1 of 2 schakelen via de homey app.

Als u de firmware van EZVIZ naar Hikvision flasht, werkt de app van EZVIZ dan nog?

Ja, maar de specifieke functies van de EZVIZ niet meer. Volgens mij het uitzetten van de verlichting in de bel en het geluid buiten als je op de bel drukt.