EZVIZ deurbel db1

Beste
Wie heeft er de EZVIZ deurbel db1 al werkend gekregen met Homey?

Mvg Jonathan

Ik heb deze deurbel ook. Deze heb ik met een relais en een zelf aangepaste zigbee Xiaomi deursensor gekoppeld. Ik hoop in de toekomst rechtstreeks te kunnen koppelen ook omdat ik nog een Ezviz Husky buiten heb hangen.

1 Like

Ha Eriky
Zo opstelling heb ik ook ongeveer ik heb dan een relais en dan een Klikaanklikuit deurbelzender erachter dat werkt perfect maar ik wacht ook totdat er een app komt dat we hem rechtstreeks de ezviz deurbel kunnen koppelen heb ook al een aanvraag gemaakt bij Athom homey

2 Likes

Werkt de deurbel nog naar tevredenheid? Ik ben namelijk het wachten op de Netatmo deurbel zat, en ben dus van plan deze te kopen.

Hoi Barry,
Wij heb deze deurbel nu 3 maanden in gebruik.
Je moet alleen goed opletten dat je telefoon de app niet op de achtergrond afsluit. Deze app word snel afgesloten door de batterij besparing. En als je een beetje zoekt op internet… en je gaat naar de Hornbach dan krijg je hem voor die internet prijs -10% dus ik heb hem voor €90 kunnen kopen!

1 Like

Gebruik niet de ezviz app wel voor installeren maar daarna de hik-connect app want ezviz is eigenlijk hikvision en de hik-connect app werkt 10x beter dan de ezviz app maar deurbel al meer dan jaar in gebruik maar met veel plezier

1 Like

Beste
Ezviz deurbel werkt op homey koppel Ezviz deurbel aan Hikvision recorder nvr, en voeg die toe aan homey en je kan ezviz deurbel zien in homey en snapshot laten sturen naar je iPhone of Android telefoon als er aangebeld wordt kun je een afbeelding krijg of afbeelding casten naar chromecast,



Succes

Hallo Jonathan,

Ik probeer mijn Ezviz ook te koppelen met Homey, maar bij IP en naam+ww reageert ie niet.
Ingevoerde gegevens kloppen wel, moet ik de persé de Hikvision app op de tel. gebruiken om deze functie te kunnen gebruiken?

Mvgr,

Barry.

Beste
Je moet de ezviz deurbel aan een Hikvision recorder hebben gekoppeld anders gaat het niet werken,

Mvg

Hoi,

Ik heb de DB1 geinstalleerd en werkt geweldig (tot zo ver) stand alone en als je weg bent van huis. Belt automatisch en bouwt een videocall op. En ook aangesloten op NVR systeem van EZVIZ zodat ik alles voor 2-3 maanden kan terug kijken.

Wat ik graag wil bereiken is dat als er aangebeld wordt, dit ook een input is in Homey zodat ik bv een bel af kan laten gaan of lampen kan laten knipperen.

Ik dacht als ik de originele bel kan vervangen voor een vrij contact (dry contact) of iets dergelijks, dan zou dit toch moeten werken. Iemand een idee?

Ik ga er vanuit dat er mogelijkheden zijn alleen ik ken niet alle mogelijkheden. Heb namelijk net Homey en allemaal dimmers ingebouwd in bestaand huis. Werkt allemaal top!

Mvg,

Louis

Can you give some details on how you tweaked the door sensor to be used with the Ezviz db1?

Jonathan, krijg je ook een push melding in Hik-Connect als er aan gebeld wordt ? En kun je met Hik-Connect dan ook een videoverbinding opzetten ?

Zit er ook over te denken deze videodeurbel aan te schaffen.
En dan ook te koppelen aan Homey via mijn Hikvision NVR waar mijn camera’s ook al op draaien.

Mvg. Peter

Jazeker krijg push melding en kan opnemen met of
Zonder videoverbinding, kan ook puur geluid

Top ! Bedankt voor je snelle reactie

Mvg. Peter

Bij vragen neem
Gerust contact op

Inmiddels de deurbel gekocht, maar om deze op de NVR aan te melden moet ik dit doen met een username en password.
Maar zou niet weten waar ik die vandaan moet halen.
Heb de DB1 gekoppeld aan Hik-Connect met het scannen van de QR-code.
Hoe heb jij dit gedaan Jonathan ?

Mvg. Peter

Als je hem toevoegd in de recorder is gebruiker admin en wachtwoordt staat op het boekje dat bij de ezviz bel zit en poort hoef je niks aan te veranderen is 3000 of 8000 zou voor zekerheid moeten kijken

Gelukt bedankt !

Nog even een vraagje Jonathan,

Inmiddels de DB1 toegevoegd in de NVR, echter heb ik alleen de Fisheye beeld.
in de Ezviz app kan ik dit aanpassen, maar neemt die instelling niet mee naar Hik-Connect of de NVR.
Heb ook geprobeerd om met IVMS die instelling in de DB1 aan te passen maar dat gaat ook niet.
Gezien deze camera geen web interface heeft kan ik ook niet rechtstreeks inloggen.

Heb jij nog enig idee ?

Hoe zit het bij u eruit?
Zo bij mij ik stel alles via recorder in ezviz app gebruik ik niet meer