Eve Aqua intergratie in Homey

Hallo allemaal, ik heb laatst een Eve Aqua (2nd gen) gekocht om mijn bewatering voor mijn tuin te automatiseren. Als ik deze wil aanmelden in mijn Homekit, gaat dat zonder problemen, maar als ik deze wil toevoegen aan mijn Homey, krijg ik dit niet voor elkaar.

Nu lees ik dat de Eve Aqua Bluetooth over Thread is en de Homey ondersteund dit (nog) niet. Is er een andere mogelijkheid dat ik de Eve Aqua kan koppelen aan mijn Homey?

Bij voorbaat dank!

Ben benieuwd waar dat staat dan :wink: Ik ken dat protocol nog niet.

De Aqua is een apparaat wat náást Bluetooth ook Thread ondersteund.

Maarrrrrrr:
Homey ondersteund geen Thread apparaten, enkel Matter-over-Thread apparaten (naast Matter-over-wifi, maar dat staat hier los van).

Veel andere Eve producten hebben vreemd genoeg wél Matter-over-Thread ondersteuning:

Je zou bij Eve support even kunnen informeren of Matter ook voor de Eve Aqua beschikbaar komt.

Hoi Peter, bedankt voor je reactie. Ik bedoel Bluetooth/Thread (zie specs hieronder) :wink:

Jammer dat ze niet enkel Thread apparaten ondersteunen. Ik zal inderdaad even contacten of Matter over Thread in de toekomst wel gepland staat bij Eve. Er is zeker geen andere mogelijkheid om bijvoorbeeld de Eve Aqua aan Homekit toe te voegen en daarna in Homey (voor bijvoorbeeld automatiseringen)?

Dankjewel!

Graag gedaan, Calvin.
Ja t werkt inderdaad via Bluetooth óf Thread.

Ik heb geen idee hoe het met homekit werkt.
Volgens mij kun je iets als dit doen:

• een virtuele schakelaar aanmaken in Homey
  • deze publiceer je dan naar homekit (ik zou de HomeKitty app nemen)
  • daarna zou je in opdrachten / automations (iets in die geest), een automation kunnen aanmaken welke door dat virtuele apparaat wordt getriggert, en waarmee je de Aqua dan aan of uitzet.