ESP Deurbel stopt met werken - reboot Homey fixt het

Hallo Homey Forum,

Ik loop nu ongeveer elke week tegen een probleem aan, de deurbel geeft een Rood driehoekje.
Het gaat om de ESP Deurbel van Marcel Zuidwijk.

Wanneer ik de deurbel check via de webinterface dan is die gewoon online op zijn vaste IP adres.
Wanneer ik de deurbel reboot via webinterface dan is hij nog steeds met rood driehoekje.
Wanneer ik de Homey reboot via App of web dan komt hij wel weer online.

De ESPHome app geeft aan dat de Physical device unavailable is.
Dit alles gebeurt na ongeveer een week goed functioneren.
Ik kan dit fixen door elke 3 a 4 dagen een reboot in te plannen, maar dat is symptoom bestrijding.
iemand een idee voor een fix of suggestie?

  • Homey Pro Early 2023
  • Versie 10.3.4
  • Ik heb ongeveer 22 apps
  • RAM vaak onder de 1gb van de 2gb
  • CPU % vaak onder de 2%
  • Draai rond de 8 flows waarvan meeste gewone flows.
  • 17 Zigbee devices
  • 1 Z Wave
  • 4 Google casts
  • Stuk of 3 digitale apparaten

Is de ESPHome app de app die op Homey draait?
Zo ja, misschien even in dat topic kijken of er iets bekend is.
https://community.homey.app/t/app-pro-esphome-control-your-esp8266-esp32-by-simple-configuration-files/87271

Als dat het niet is, even op de app pagina kijken van de app die op Homey draait en onderaan de pagina kijken of er een link is naar een topic van die app.
Staat er vaak wel bij.

Verder heb ik geen tips voor de deurbel.

1 Like

@DaveSC
I used Google translate …
If it’s about my app (as Mike1233 suggested), the best would be to ensure you installed the latest version, I fixed the same kind of issue lately.

And if it’s the latest version, then it’s going to be complicated to find the issue to be honest :frowning:

@Mike1233 Thanks! houd het in de gaten

@Baldhor Ill keep an eye on it, i also tried running the debug function that runs for 6 hours, however as my issue is after about a week, might be of no use.

I did reinstall the app recently and ill check if its up to date.
Ill come back here in 1-2 weeks or so and see if I can gather more info, thanks for replying !

Edit: just checked and auto-update is on, V1.3.11

Is het niet voldoende om de app te herstarten ipv Homey?

Ik heb dat 1x in de x dagen de HUE app crashed (al wat jaartjes) en laat gewoon elke nacht de app herstarten en daarmee is dat probleem verholpen. Dit doe ik trouwens met meerdere apps.

Dit is inderdaad niet de oplossing voor de app maar een prima functionerende workaround voor een complex probleem. (Memory leaks?)

(Homey early 2018)

Dit is voor nu de fix, moest wel even kijken hoe ik dat voor elkaar kreeg omdat dit niet een standaard optie is binnen Homey Pro 2023 die aan staat. Eerst experemential aanzetten en dan power user aan.

@Baldhor Last friday it happend again, which is approx 5 or 6 days since last error. This time I rebooted your app and presto - it was fixed. As Michael above suggested, I added a flow to reboot ESPHome app every night at 01:00

Ik wist niet eens meer dat ik dat aan had gezet, anders had ik dat er wel bij gezegd. Wel goed dat je dit nog even hebt toegevoegd voor een volgend persoon met hetzelfde probleem.

1 Like