Homey Community Forum

Ervaring met Tuya LSC action lichten en Homey?

Deel je flow even als je wil.
Maarre, apart, vooral als t een dag heeft gewerkt. Als je Tuya Cloud app herstart, en dan de bewegingsmelding activeert, werkt het dan?
En, niet onbelangrijk, hoe vaak geeft de bewegingsmelder een melding als er beweging blijft? Blíjft hij dan de flow en dus de lamp triggeren?
1 melding per halve, of per minuut is denk ik de max voor de firma Tuya.

Tip: Bij “vage” dingen, of nieuwe flows, maak ik bij DAN altijd n kaartje met een pushmelding of notificatie. Dan kan ik zien of de flow zelf werkt.

Hi Peter,

Bedankt voor je antwoord. Allereerst bij deze de Flow:

Als je Tuya Cloud app herstart, en dan de bewegingsmelding activeert, werkt het dan?
Helaas niet, heb ik inderdaad al geprobeerd

En, niet onbelangrijk, hoe vaak geeft de bewegingsmelder een melding als er beweging blijft?
Hij blijft reageren zolang hij beweging blijft zien. Die eerste dag bleef de lamp gewoon aan als er beweging bleef. Mogelijk dus teveel prikkels bij langdurig gebruik, maar er ontstaat ook geen eerste actie.

Blíjft hij dan de flow en dus de lamp triggeren?
Dat denk ik wel inderdaad.

1 melding per halve, of per minuut is denk ik de max voor de firma Tuya.
Zou hij bij een eerste melding niet aan moeten springen, of is dat direct overload? Je zou verwachten dat hij het dan ook niet een dag gedaan zou hebben.

Tip: Bij “vage” dingen, of nieuwe flows, maak ik bij DAN altijd n kaartje met een pushmelding of notificatie. Dan kan ik zien of de flow zelf werkt.
Slim, ga ik zeker even testen!

Hi Peter,

Besefte mij ineens dat deze niet meer werkte nadat ik de tijdconditie toe had gevoegd. Deze kaarten verwijderd en het werkt weer :partying_face:

AaAAaAAAaahhhhh !!
Haha, wel heel herkenbaar hoor. In je eigen “slimmigheden” tuinen :wink:

Mocht je nog problemen met tuya krijgen, kijk dan even naar een pauze optie vwb de triggers vanuit je bewegingsensor.
Je kunt bv een zandloper van 15sec starten bij een melding. In het EN veld n kaartje “Zandloper loopt niet” toevoegen

Echt he… zucht. Je kunt je helemaal suf brainstormen. In principe was er niks mis met de flow toch? Het lijkt alleen de samenwerking teveel in de weg te staan. Bedankt voor je hulp en tip, ik ga die zandloper zeker even toevoegen. Was al benieuwd waar en hoe ik deze kon plaatsen :smiley:

1 Like

I.p.v. de zandloper: Kheb net op YT een filmpje gezien over het gebruik van Zones. Ik wist nog niet echt waar dat nu goed voor was, maar het zal jouw probleem denk ik wel kunnen tackelen.

Perfect! Hij is ingesteld en vol werkend. Ik weet niet of hij direct anders functioneert behalve de 1 minuut delay m.b.t. het aantal detecties, maar ik kan nu de voordeur ook toevoegen in deze zone. Ben er dus absoluut bij gebaad :smiley:

1 Like

Mooi! Fijn dat je t even laat weten.

Ik ben geen programmeur en heb de Homey ook pas een week of drie, dus niet heel erg ervaren maar volgens mij zat de fout met de tijden in de AND/OR
Jij had een AND.
Anders gezegd: de tijd moest tussen 06:00 en 08:00 AND tussen 16:00 en 00:00 liggen.
Tijd1
En dat kan natuurlijk niet, een tijd kan niet in twee tijdvakken vallen die niet overlappend zijn.
Je moet er dus een OR tussenvoegen.

Correct me if i’m wrong :smile:

1 Like

Scherp!

Daar zou het inderdaad aan hebben gelegen. Ik zal het eens een periode testen, want overdag hoeft de lamp van mij niet aan te springen. Dank voor het meedenken, ik laat het je weten.

Gr. Marcel

Ik krijg de LSC lampen wel in Homey, maar ze schakelen niet aan. Ik kan niet echt iemand vinden die dit had op het forum

Misschien helpt dit je op weg (wel in t Engels)

Dat moet je toch instellen op de app van Tuya? De optie congireer app heb ik niet meer

“Dat” = ?
Wat bedoel je met Dat?

De landcode voor LSC met inlog gegevens

Aah excuses mijn Iphone verborg nog al wat text. Maar in de text gaat hij uit van de de Tuya Cloud. Die ga ik zeker proberen. Maar ik snap gewoon niet dat ik ze wel kan toevoegen via de Tuya app maar ze het gewoon niet doen als ik ze aanschakel

Bedankt alvast

Ah okee. (Het is is mijn tekst overigens :wink: )
Tuya cloud app icm met de Tuya smart app op je telefoon werkt het beste.

Dat is ook wel apart ja.
Zet de Tuya smart app op je telefoon en probeer nog eens.

Heb je nu de LSC app? Of de Smart Life app?

Ik heb zojuist de Tuya smart app geinstalleerd en Tuya Cloud werkt. Ik ga nu de lampen nog eens toevoegen in de Tuya App

1 Like

Nu zie ik dat je nog een vraag hebt uitstaan, over hetzelfde. Daaruit maak ik op dat je de Homey Tuya app gebruikt i.p.v. de Homey Tuya Cloud app.
Bij de Tuya cloud app hoef je geen ID en of Key op te zoeken namelijk.
Graag duidelijke info geven over welke apps je gebruikt, en wat je zou willen :slight_smile: Thanks!