Ervaring met nieuwe Odido mediabox?

Wie heeft er al ervaring met de nieuwe Mediabox van Odido en de Homey? Zie https://www.odido.nl/tv/mediabox voor meer informatie. Ik heb deze besteld, omdat ik wel over moet, en zal ook mijn ervaringen t.z.t. delen.

Er zit een Bluetooth afstandsbediening bij i.t.t. een IR-afstandsbediening. Voor de huidige mediabox gebruik ik de app Entone Settopbox IR.

Maar welke app kan ik gebruiken voor het bedienen van deze nieuwe mediabox? Is Android TV hiervoor de beste/meest logische optie? Of zijn er ook alternatieven?

Ik heb recent zo’n Android TV kastje van Youfone in gebruik, en dat werkt prima met de Homey Android TV app (via je netwerk).

Inmiddels heb ik de box binnen en het werkt prima voor wat ik wil zolang de mediabox aanstaat, maar zodra hij uit staat is hij niet meer aan te krijgen met de Homey. Nog even op zoek naar de obscure instelling om dat voor elkaar te krijgen.

Aanvulling: volgens mij heb ik de instelling gevonden:
Instellingen (tandwieltje) → Apps → Speciale app-toegang → Scherm aanzetten → Aangezet bij Bluetooth en Bluetooth afstandsbediening

Tot nu toe lijken mijn flows te werken icm de Android TV app

Ter inspiratie!Wat voor flows heb je gemaakt voor de Odido Box?:smiley:

Momenteel nog dezelfde flows als die ik had voor de oude box zoals ‘tv kijken’ waarbij de tv en de mediabox aangaan en dat de tv-apparatuur wordt uitgezet in mijn ‘Naar bed’ flow, naast lampen ed.
En icm de Opdrachten-app van iOS: een pauzeknop zodat ik vanaf mijn telefoon opnames die ik bekijk makkelijk kan pauzeren en weer kan starten als ik niet in de buurt van de afstandsbediening ben.

Moet nog kijken of ik nog iets ga doen met de andere opties in de AndroidTV-app zoals starten van apps ed. Dat komt vanzelf wel als ik daar behoefte aan heb.

Inmiddels heb ik ook mijn flows voor TV Kijken en Opname kijken verfijnd.
TV kijken: knop TV kijken indrukken na het aanzetten, met wat vertraging
Opname kijken: Na opstarten van de TV en de mediabox dat menu (Start) opent en dan 2 x naar rechts met elk 2 seconden ertussen en dan bevestigen zodat de opnames-lijst wordt geopend