Enphase zonnepanelen toevoegen

Is dit bij jou inmiddels gelukt? Ik ben er nog niet uit😔

Hi, ik ben inmiddels volgens mij het hele forum inmiddels al over geweest maar ik kom er niet uit met mijn zonnepanelen.

Als ik mijn zonnepanelen zoek door mijn enphase gegevens in te vullen krijg ik de melding: “er zijn geen nieuwe apparaten gevonden”

Ik heb thuis een wallbox voor de elektrische auto en zonnepanelen met enphase iq8 omvormers. Ik monitoorde voor ik de homey had alles met de enlighten app.

Nu will ik ben instellen dat wanneer de prijs boven een bepaald bedrag is, maar er wel zon is de laders starten met een bepaalde hoeveelheid ampere. Hiervoor is de data uit van de zonnepanelen essentieel, de data van de p1 meter is helaas niet voldoende.

Beetje lastig meedenken/helpen zonder details over model/type etc.

Helemaal waar, hierbij de details:
Ik zoek vanuit de zonnepanelen app v5.3.2
Heb thuis de envoy s op firmware type D7.6.168 en de IQ8PLUS micro omvormers.
En een homey pro 2023


1 Like

Ik zie je niet over een Enphase IQ gateway schrijven. Die heb je simpel gedacht wel nodig als ik zo naar de beschikbare apparaat types kijk.
Vraag anders in het Zonnepanelen app topic, linkje staat in de app store op de app pagina.

Zelfde soort vraag staat hier trouwens

1 Like

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dank Peter, voor je antwoord. Dat was inderdaad m’n vraag. ‘N beetje coulance voor mij als newbie graag :smirk:, ik verwoord het blijkbaar onduidelijk.

Envoy / Enphase lijkt lastig te koppelen met Homey op het moment.

In de app ‘zonnepanelen’ kan je toch ook de gateway metered van Enphase integreren?
Heb je daar ervaring mee dat het slecht werkt?

In jouw oplossing werk je dus met de gewone unmetered gateway en gebruik je een shelly clamp? ( maar dan de 3 fase in mijn geval)

Graag gedaan, Keesjan.

We helpen je toch, aardig als we zijn? Gratis en voor niets ook nog. Hoeveel coulance wil je hebben :relieved::wink:

Als ik je vraag onduidelijk vind, laat ik je dat even weten. Waarom? Niet omdat ik je niet aardig vind, of omdat je een ‘newbie’ bent (zijn we allemaal (geweest) tenslotte).
Maar omdat de kans op een (vlot) antwoord groter is als je de situatie en vraag zo duidelijk mogelijk probeert te omschrijven.
Ik nam de moeite om je verhaal te ontcijferen, je zou eigenlijk een beetje coulance voor mij moeten hebben :wink::wink::wink:. Met een kwinkslag, maar je begrijpt me misschien wel.

1 Like

Dank voor de uitleg. En alle energie voor al je antwoorden! Wordt zeer gewaardeerd.

1 Like