Dank. Dat is bij mij het probleem niet: zit al op LAN. Als het kan gaat bij mij alles op LAN.
Niemand een idee? Misschien stel ik de vraag niet goed.
Ik krijg de Enphase Gateway IQ wel geïnstalleerd, maar de Homey/app krijgt geen verbinding.
Als ik erop klik, krijg ik de volgende foutmelding:
Ikkrijg alleen de optie “Enphase Gateway IQ” om te installeren, trouwens. “Enphase Enlighten” verschijnt niet als optie.
Dit heb ik hier:
HP 2023 met de laatste vs van de app ‘zonnepanelen’
Enphase gateway: Envoy-R-EU SKU: ENV-230-EU firmware R3.17.3
Microinverters: ME215 SKU: M215-60-230-S22
Firmware:
520-00042-r01-v01.23.00
540-00052-r01-v01.23.00
Zie ik iets over het hoofd? Iemand een idee?
Alvast grote dank!
Dit duidt er wellicht op dat je al een apparaat installatie poging hebt gedaan. Je kan de Zonnepanelen App 24h uitzetten en het dan nog eens proberen. Zonnepanelen kan gebruikt worden door 5 apparaten/merken, bij mij ziet heter zo uit:
Dank. Ik heb vele pogingen gedaan, moet ik bekennen.
Heb de hele app maar verwijderd, start de Homey nog een keer op en wacht ruim 24 uur…
Ik laat hier weten of het werkt.
Willem, het is me niet helemaal duidelijk ˵of het werkt˶ of dat het werkt?
Hey Ruurd. Ik bedoelde zoiets als dit: Ik zal na vrijdagochtend (na een wachttijd van minstens 24 uur) in dit topic laten weten of ik mijn Enphase Envoy wél of niet aan Homey heb kunnen toevoegen.
okay Willem, ik hoop dat het inderdaad voor je zal gaan werken, zoals bij mij.
Helaas, het werkt hier niet. Dezelfde foutmelding als ik hierboven had gepost. Nu maar hopen dat de ontwikkelaar er iets op vinden kan.
Er is een nieuwe app in een testfase, die lokaal de waarde van elke Enphase omvormer kan uitlezen; zie Monitor Enphase Microinverters.
De oorspronkelijke developer van de Homey app Zonnepanelen lijkt niet meer actief te zijn op het forum.
Jammer dat het niet gelukt is, hopelijk dat Monitor Enphase Microinverters gaat werken, t.z.t. ga ik dan ook over, dank voor je tip. De laatste versie van Zonnepanelen is 5.3.2 van 23 dec 2023.
Dankjewel. Het was me al opgevallen dat er weinig activiteit was de laatste rijd bij Zonnepanelen. Maar omdat dat wel een “officiële” app is, dacht ik dat Athom er dan wel voor zou zorgen.
Gelukkig dat er een opvolger komt: daar ga ik dan ook maar op wachten en hopelijk werkt die dan.
Fijn dat dit komt en bedankt voor de tip. Is er enig idee wanneer de app officieel wordt?
De app bevindt zich nog in de testfase en heeft pas een andere naam gekregen: IQ Insights.
De app doet bij mij wat ie moet doen: elke 15 minuten worden de vermogens per paneel in Homey getoond. Met een virtual device tel ik alle panelen op, zodat ik de totaalopbrengst krijg.