Energy (verbruik) Dubbele meting

Beste Athomers,

Mijn energiemeting per zone maar ook het totaal klopt niet.

En dat omdat sommige apparaten/metingen dubbel/redudant zijn.

Laat me uitleggen wat ik bedoel.

Ik heb een smile P1 electriciteitsmeter waamee ik het totaal verbruik meet/aflees vam de meter in de meterkast zelf.

Maar ik heb ook letterlijk in ELKE stopcontact in mijn hele condo een Fibaro (tussen)stekker die ook de electriciteis afleest.
Vanuit daar(=Fibaro stekker) gaat dan de electriciteit naar een verdeelstekker voor alle apparaten die op die plek stroom nodig hebben. In mijn woonkamer hebben dan wel de TV, de home Cinema appartaurr en nog een paar andere apparaten ook nog een extra apparte (meestal INNR SP120) tussenstekker om hun apart van de stroom te kunne scheiden maar vooral om van dat apparaat het verbruik te meten(en volgens het verbruik te checken of ze aan of uit zijn (want bijv. IR apparaten willen dat niet anders prijsgeven)).

Maar nu mijn probleem(pje) : Het energieverbruik bijvoorbeeld in de zone “woonkamer” wordt bereken uit ALLE meetwaarden die gemeten worden en niet alleen de Fibaro (kern) tussenstekkers direct aan het stopcontact. Dus heb ik een groter brekend energie verbruik in de woon kamer dan allen de som van het energie verbruik van ALLEEN van de Fibaro tussenstekkers (omdat ook de (metingen van de extra/individuele tussenstekker voor verschillende apparaten die aan deze fibar stekkers hangen en/of apparaten waarvan het verbruik bekend is en aan deze stekkers hangen erbij wordt opgeteld. (dus Fibaro stekkers : 138 W + 218 W + 103 W = 459 W (werkelijk/echt verbruik) ipv 138 W + 218 W + 103 W plus (innr stekker voor de TV 201W + innr stekker voor de Home Cinema 83W + innr stekker voor de Hue Sync BOX 45 W ) = 788W. :frowning: .

KAN ER AUB BIJ ELK APPARAAT (dat geen accu/batterij gebruik) niet een optie (Jan/NEE =Vinkje AAn/UIT) bij komen voor de energie genaamd " WEL/NIET Bij HET ENERGIEVERBRUIK van de zone meetellen").

Ook wordt het energieverbruik subzones bij het energieverbruik van de basiszone meegeteld wat ook (soms) dubbelop/reduntdant is.

Daardoor heb ik een energieverbruik volgens Homey van THUIS bijvoorbeeld 890 W terwijl de smile P1 en ook mijn eletriciteitsmeter in mijn meterkast “maar” 719W aangeeft. :face_with_monocle: :pleading_face: :man_facepalming:

Graag deze redudantie/dubbele meting verhelpen/oplossen aub.

Hartelijk Bedankt.

Ik denk dat je hiervoor toch echt support even moet berichten:
https://support.homey.app
Scroll naar beneden tot je Customer Support ziet, en volg de linkjes.

P.S. Ik heb Homey nu een aantal jaar, maar van de Energie tab snap ik nog steeds geen bal. Je kunt er niets mee aansturen, toch (via flows en zo)?
Wat wil je er mee gaan doen?

Bedankt.
Zal ik doen.

Ik wil gewoon een fatsoenlijk overzicht over mijn energie-/electriciteitsverbruik in mijn energie tab zoals het zou moeten horen (was beloofd). Dn niet deze dubbele “BS”.
Nu moet ik nog steeds zelf een flow gebruiken om de juiste getallen per kames/zone te tellen/uit te rekenen. :person_facepalming:t2:Dat is toch niet de bedoeling of anders is die energie tab helemaal overbodig, toch ?

Bedankt

Red Iphonitis rigorosa : level 11

Je shift knop blijft vaak hangen,
Maar als je dubbel meet zou he beter een van de twee meters verwijderen. Of een van de twee meters in een andere zone plaatsen.
Ik denk ook dat je er van uit moet gaan dat niet alles gemeten wordt.
Een deel bestaat uit geschat verbruik. Ik denk dat dit voor de meeste voldoende is.

De meeste P1 Meters worden niet meegeteld en op andere plaatsen dubbel meten lijkt me niet handig.
Ik vind de zones heel handig. Bg en 1e sommeren netjes alles ruimtes en andere heb ik daar buiten geplaatst.

Je richt je trouwens tot

Beste Athomers,

Houd er rekening mee dat Athom zelf zelden hier reageert en alleen als het gevraagde echt binen hun filosofie past opgepikt wordt.
Maar wellicht dat iemand uit de community nog een slimme oplossing weet.