Energy Dongle Fase 1 boven 90%

Oke duidelijkโ€‹:+1::+1:

Ik heb precies hetzelfde. Jammer dat je deze melding niet kunt beinvloeden. Misschien wordt het veroorzaakt door ingrijpen van de loadbalancing, deze signaleert een piek en reduceert het laadvermogen, waarna dat niet meer zichtbaar is in de grafiek. Maar โ€ฆ loadbalancing zou op 25 A moeten sturen en niet op 16 A .

Dat klopt, maar de meldingen dateren al van de tijd voordat ik de load balancing geinstalleerd had. Naar mijn idee lijkt hij te reagren op 16A en niet op 25 A.

ook nog zonnepanelen op fase 1? Maar bv ook nog een elektrische oven en een frituurpan aan zit je zo op de 90%โ€ฆ

Ik wacht wel op een update, iets is er inderdaad niet goed aan, teveel meldingen over piek overschrijding van de zonnepanelen op verschillende fases, ook als de auto begint te laden.
Nog nooit is er een stop doorgeslagen.

Ik heb in Dashboard een kolom gemaakt voor het controleren van de respectievelijke fases. Beetje spelen met de min/max waarde zodat het overzichtelijk is.

Helemaal met je eens. Waarschijnlijk te vroeg en zonder diep te testen uitgeleverd.

Inmiddels staat er onder tijdlijn een toggle om fase meldingen uit te zetten

1 Like

Inmiddels staat er een togle in tijdtlijn om deze melding deze apart ui

1 Like

Ah, daโ€™s mooi van Athom.

De Homey energy dongle gebruikt de p1 poort en leest de berichten van de meter via deze p1 poort direct ui van de meter. Je zou die berichten ook direct kunnen inkijken en zien wat er staat.

Dat klopt, maar om de hele dag nu te gaan kijken wat er gebeurt. Meldingen zijn alleen zinvol als deze betrouwbare info geven. Het lijkt erop dat er mogelijk even een klein piekje is en het systeem hier een groot probleem van maakt