Energie verdeling over tijd over devices en/of zones/kamers?

Hoi! Zoals eerder aangekondigd ben ik mijn Fibaro systeem aan het verlaten en omzetten naar Homey Pro 2023. Tot nu toe zeer tevreden en werkt echt heel prettig.

Een van de features die ik bij de Fibaro HC2 veel gebruik(te) om energie te besparen, is het kijken naar de grootste verbruikers en daar op te richten. Op die manier veel devices slimmer aan/uit gezet of tijdgebonden aan/uit gezet. Dit deed ik door overzichten zoals hieronder te maken:

Ik kan dit soort overzichten niet direct terugvinden in Homey 2023. Bestaat het wel? Of zou dit een keiharde feature request zijn voor het development team van Homey?

Dit soort overzichten geeft wel echt veel potentie in het besparen van energie en goed inzicht krijgen in apparaten die ogenschijnlijk niet zo spannend zijn (zoals een modem) maar toch ineens in de top 7 boven de koelkast komen.
(zelfs de fibaro verbruikt stiekem nog best veel door zijn always on karakter.

Iemand een idee of een mooie app hiervoor gezien?

Zelf gebruik in de Export Insights app, stuur de data naar mijn synology en verwerk het daar ins csv bestanden.
Dar zijn dan weer bronnen voor excel documenten die mooie tabelen en grafieken laat zien.

2 Likes

Niet hetzelfde, maar PBTH kan wel per apparaat en/of je totale energieverbruik en kosten voor je bijhouden:

1 Like

Daarnaast is er ook nog (zelf nog geen ervaring mee door gebrek aan geheugen):

Voor ‘fancy’ grafieken kun je ook bv. de InfluxDB app + Grafana gebruiken.
https://community.homey.app/t/calculate-a-value-from-temp-and-dewpoint-get-a-graph-in-insights/81006/2

bedankt voor je reactie; ik zoek echter niet iets complex, maar juist de eenvoud dat je in 1 oogopslag ziet wat de verdeling tussen het energie verbruik.

Hopelijk wordt dit als een nieuwe feature een keer toegevoegd. Beter goed afgekeken dan slecht bedacht :slight_smile: