Ăr ny hĂ€r pĂ„ forumet, jag försöker fĂ„ till ett Flow som lĂ€ser av min Qubino 3 fas mĂ€tare vid kl 00:00 och sedan drar bort summan som var dygnet innan, SĂ„ jag kan fĂ„ fram en dygns förbrukning, nĂ„gon som vet om det gĂ„r att göra?
Har du en bridge eller pro? Om du har en pro sÄ kan du ladda hem appen power by the hour som summerar allt detta direkt för dig.
Hej, Àn sÄ lÀnge har jag homey Bridge men har bestÀllt en pro som hoppas kommer snart, kanske enklast att vÀnta tills jag fÄr den och testa den appen.
17 mars 2023, 09:33 centraleuropeisk normaltid, skrev Fredrik Backman via Homey Community Forum notifications@athom.discoursemail.com:
Det gÄr förstÄs att rÀkna och summera till variabler men om du har bestÀllt en pro sÄ hade jag personligen vÀntat. Power by the hour summerar och sköter allt sÄ att du kan se förbrukning per dag, mÄnad etc. Du kan Àven uppdatera den med vÀrden om du har timpris pÄ elen. Men det gÄr Àven att göra det med variabler och flöden som summerar. Lagra totalt kwh i en variabel 00.00 sedan har du ett flöde som startar 23.59 som tar det lagrade vÀrdet i variebeln frÄn 00.00 och berÀknar det mot varandra sÄ att du fÄr ut förbrukningen pÄ en dag och lagrar det i en ny variabel. Har för mig jag lÀste en guide pÄ det förut pÄ homey.guide, en dansk sida med en del guider och inspiration för homey.