Elförbrukning

Är ny här på forumet, jag försöker få till ett Flow som läser av min Qubino 3 fas mätare vid kl 00:00 och sedan drar bort summan som var dygnet innan, Så jag kan få fram en dygns förbrukning, någon som vet om det går att göra?

Har du en bridge eller pro? Om du har en pro så kan du ladda hem appen power by the hour som summerar allt detta direkt för dig.

Hej, än så länge har jag homey Bridge men har beställt en pro som hoppas kommer snart, kanske enklast att vänta tills jag får den och testa den appen.

17 mars 2023, 09:33 centraleuropeisk normaltid, skrev Fredrik Backman via Homey Community Forum notifications@athom.discoursemail.com:

Det går förstås att räkna och summera till variabler men om du har beställt en pro så hade jag personligen väntat. Power by the hour summerar och sköter allt så att du kan se förbrukning per dag, månad etc. Du kan även uppdatera den med värden om du har timpris på elen. Men det går även att göra det med variabler och flöden som summerar. Lagra totalt kwh i en variabel 00.00 sedan har du ett flöde som startar 23.59 som tar det lagrade värdet i variebeln från 00.00 och beräknar det mot varandra så att du får ut förbrukningen på en dag och lagrar det i en ny variabel. Har för mig jag läste en guide på det förut på homey.guide, en dansk sida med en del guider och inspiration för homey.