Dat zou al heel wat zijn moest ik dat kunnen. Nog een hele weg af te leggen maar ik heb tijd.
Openmeteo app geeft weercodes.
Bereken 2 variabelen, 1 van gemiddelde afgelopen 24u en 1 met voorspelling. Voor de gemiddelde berekening is aparte app nodig. .. Deze bij elkaar optellen en dan een derde variabele bepalen met hoeveel water of tijdsduur je gaat sproeien. Dan tijdgebonden de waterautomaat starten (of niet) Ik doe dit niet met gardena maar met LinkTap, 3 circuits.. draait al een paar jaar vlekkeloos..
WEATHER CODES OPEN-METEO
0
Clear sky
1, 2, 3
Mainly clear, partly cloudy, and overcast
45, 48
Fog and depositing rime fog
51, 53, 55
Drizzle: Light, moderate, and dense intensity
56, 57
Freezing Drizzle: Light and dense intensity
61, 63, 65
Rain: Slight, moderate and heavy intensity
66, 67
Freezing Rain: Light and heavy intensity
71, 73, 75
Snow fall: Slight, moderate, and heavy intensity
77
Snow grains
80, 81, 82
Rain showers: Slight, moderate, and violent
85, 86
Snow showers slight and heavy
95 *
Thunderstorm: Slight or moderate
96, 99 *
Thunderstorm with slight and heavy hail
=
This part of the flow determines the irrigation for the actual day
And this part does the job.
And this part handles the error conditions. The location is remote so I need to be able to close the valves on error.
Klinkt goed. Ik zit alleen een goed 2000km ten zuiden van NL. Ik sprak niet over humidity alhoewel je me daarmee wel op een spoor zet. We hebben hier een fenomeen zeemist. Een zeer dichte mist die als een deken van zee komt. De vochtigheidsgraad is 100% maar het is geen regen. Alles wat beplanting heet wordt gigantisch vochtig (als een ochtendnevel) maar heeft een zoutgehalte. Ik ben er al even mee bezig om dat gehalte te meten en er ook wat mee te gaan doen.
![]()
Ik heb het opgelost door:
Te starten met een begin waarden van 20mm (T6iWaterResource_mm)
Overdag te meten wat de temperatuur is buiten (T6W_Temp_Outsite) (hoger dan 17.5) en door middel van een berekening de hoeveelheid (die 20mm) af te laten nemen. In de berekening wordt ook nog de bewolking (T6w_Cloudy) meegenomen
Als het regent (T6w_Rain) wordt deze waarde weer op gehoogd door een berekening
Het resultaat wordt gezet in T6iWaterResource_mm
indien de waarde (T6iWaterResource_mm) in de zomer hoger wordt dan 20mm wordt deze terug gezet naar 20mm
In de winter als de beregening niet actief is is deze maximale waarde 30mm
Voor het uitvoeren wordt dit in een andere flow gedaan
Daar staat dan in als T6iWaterResource_mm <0 mm dat de beregening aan gaat
Deze zou je tijd gestuurd kunnen maken (ik doe nu een half uur) om de beregening weer uit te schakelen.
Na het uitschakelen de T6iWaterResource_mm weer op 20mm zetten