Een apparaat koppelen

Beste allen,

Hierbij de vraag of het mogelijk is om ELK wifi apparaat te koppelen aan Honey Pro 2023?

Ik heb nl. een luchtverfrisser gekocht welke ik kan bedienen met een bijbehorende app. Helaas krijg ik een dergelijke app niet bij Homey gevonden, het apparaat kan ik ook niet koppelen aan bv Tuya. Het betreffende apparaat werkt ook via Bluetooth, maar ik krijg het niet gevonden in Homey. Is het mogelijk om, misschien via een omweg, dit apparaat op de een of andere manier te koppelen en bedienen via Homey?
Alle suggesties zijn welkom.

Nee. WiFi is vergelijkbaar met een ouderwetse telefoonlijn: als de ene kant alleen Nederlands spreekt en de andere kant alleen Chinees heb je er nog niks aan.

Misschien. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat “een luchtverfrisser” en “een bijbehorende app” veel te weinig informatie is om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Hoi hr./mevr Dijker,

Ik heb inderdaad moeilijkheden om steeds in het Nederlands forum te blijven/komen. Steeds als ik de community open kom ik in het Engelstalig gedeelte uit. Kan ik ergens instellen dat ik altijd op het Nederlandse forum uitkom?

Hoi Robert,

Bedankt voor je reactie. De app heet AROMA LINK, en het apparaat is natuurlijk een Chinees ding, merk Amaste. Ik krijg geen aanverwante apps of iets dergelijks gevonden met deze trefwoorden​:grinning::grinning:

En via Bluetooth? Ik weet alleen niet hoe ik dat doe met Homey Pro 2023, heb hem nog niet zo lang :smiling_face::smiling_face:

dat staat in het Engelstalige deel :wink:

Maar bij ieder nieuwe Topic (Uncategorized) moet je expliciet aangeven waar die moet komen, daar staan ze wel altijd allemaal. Dus kies altijd een (NL) categorie die van toepassing is.

Op het Home Assistant forum is er meer info gepost over het protocol dat het apparaat gebruikt: Whole home cold air scent diffuser automation is possible without crappy apps! - Share your Projects! - Home Assistant Community

Maar triviaal is het allemaal niet, je moet via een packet sniffer verschillende stukken authenticatieinformatie bij elkaar sprokkelen, daarna kun je met HTTP commandos het apparaat besturen.

Overigens is Bluetooth vergelijkbaar met WiFi: wat er overheen gaat is vaak proprietary. Dus daar had je ook weinig aan gehad.

Hey Robert,

Is dit met een moderne telefoonlijn anders dan? :joy::rofl:

Ha Llo, met Wie
Ha Wie, met Llo

:laughing:

Geen idee, mijn huis heeft geen telefoonlijn meer :sweat_smile:

1 Like

Oke duidelijk, dan laten we het voor wat het is. Ik vrees dat ik niet de nodige kennis heb om het op die manier te doen. Bedankt voor je reactie

:+1: