E twist remeha

Iemand zin om een app te maken voor remeha etwist? Denk dat er wel veel vraag naar is!

Ik heb ook als gebruiker belangstelling voor deze app.
Maken gaat me niet lukken.

Geen API voor beschikbaar, dus niet mogelijk.

Zou Remeha dit lezen? Als dat zo is: ik denk dat er inderdaad vraag naar is. Bij mij wel, in ieder geval. Zou toch mooi zijn als 2 innovatieve Nederlandse producten ook konden samenwerken?
Ik hoop er nog op…

Installatie van de app verliep probleemloos.
Het koppelen (pairing) wil helaas niet lukken.
Homey wordt wel vermeld in de lijst met apparaten op de e-Twist thermostaat.
Komt niet voor bij apparaten op de Homey (foutmelding: 480).
Suggesties over oorzaak?

@Cor_A_Dorst
Je kan het beter even hier aangeven dat het niet werkt.
En zoveel mogelijk informatie geven wat je al hebt geprobeerd. https://community.homey.app/t/app-pro-bdr-thermea-climate/67833/4

Bedankt, Mike.
Ga ik doen

Kun je een diagnostische rapport maken? In Homey app naar: meer=> apps => BDR thermea climate=>tandwiel ( rechts boven) => maak diagnostisch rapport. Je naam invullen en verwijzen naar deze thread. Hier ook even id posten. Daarna op dezelfde scherm app opnieuw starten en dan nogmaals rapport maken.

Jurgen,
Zojuist diagnostisch rapport verstuurd.
Ontvangen code: 2d520ac2-f24c-478b-9920-39e49ccc9705

En diagn.rap. na herstart.
Code na herstart: 7d1b8ebb-c041-4c22-8fe4-ca2e18627901

Beide rapporten ontvangen, maar beide logs zijn helemaal leeg. Verwijder Homey uit je e-twist en probeer het opnieuw. Als je een typfout hebt gemaakt en de code 408 ipv 480 is, dan was er een time-out geweest( niet op tijd bericht terug).

Van een andere gebruiker ook een log gekregen en hij gaf ook aan dat hij een 480 terug kreeg. Zijn log was niet leeg en kon inderdaad zien dat bij het ophalen van de token met pairingcode de error code 480 terug kwam. Waarom de 480 geretouneerd wordt weet ik niet. De andere gebruiker gaf wel aan dat hij niet meer gebruik maakte van de E-twist app maar van Remaha Home. Dit laatste zou eventueel de reden kunnen zijn waarom het niet meer werkt.

Homey en RU Mobile Appl. van e-twist verwijderd.
Daarna opnieuw toegevoegd, met hetzelfde resultaat als eerder aangegeven.
De foutcode is inderdaad 480.
Ik gebruik nog de e-twist app en niet Remeha Home.
Voor alle zekerheid nog een diagnostisch rapport gemaakt.
Code: cda5a8b4-f7ae-4d38-a8ee-0bf8616a7ac4

Sorry voor late reactie, was een beetje druk. Maar het klopt dat er een 480 terug gegeven wordt. Aleen zie ik dat dit bij verschillende mensen bij verschillende functie aanroepen van de API gebeuren. In jouw log bij het ophalen van capaciteiten en niet bij pair functie zelf. Het zou wel eens soort interne time-out kunnen zijn. je zou het een aantal keer kunnen proberen( wel homey uit lijst halen als het niet lukt voor nieuwe poging).

Dank voor je reactie. Geen probleem.
Ga ik morgen uitproberen.

Afgelopen dagen diverse pogingen gedaan om Homey met de E-twist te koppelen.
De resultaten waren steeds zoals eerder beschreven.
Helaas gaat het niet werken.

Hallo, ik heb nu de test app draaien op mijn homey en de etwist weten te koppelen. Echter zie ik niet alle flow kaarten. Kan dat kloppen in de test variant?

Flow kaarten die ik wel zie zijn voor het instellen van de gewenste ruimtetemperatuur. De flow kaarten voor modus zie ik niet.

Groet Paul.

Zie je wel de modus als je het apparaat opent, dus is de modus wel beschikbaar. Niet elke e-twist geeft in de configuratie terug dat modus ondersteund wordt.

Ja ik kan de modus wel selecteren in homey zelf.

Zou je dan een app diagnostisch rapport kunnen sturen en dan id hier posten, dan kan ik even kijken. Als mode wel beschikbaar is, dan zouden de flow kaarten beschikbaar moeten zijn.