Remeha E-twist

Hallo, ben in het bezit van de Remeha E-Twist RF thermostaat. Deze wil ik graag koppelen met mijn Homey Pro. De app van Jurgen Heine, BDR Thermea Climate, vraagt een koppelcode. Weet iemand waar ik die kan vinden? De thermostaat werkt met de Remeha app en is gekoppeld met de bijbehorende Gateway.

Probleem opgelost.
In de app van Remeha staat de optie “iemand anders toevoegen” dit is geen persoon maar een andere controler. Daar krijg je dan de koppelcode. Je moet het maar weten.

ik zocht op bdr in de community en vond een aanmeld procedure.Misschien heb je er wat aan…

Welke Remeha app.
Want ik kom die optie niet tegen “iemand anders toevoegen”

Hallo Marcel,

De app van Remeha is de E-twist.
IMG_4539

Ga dan naar het
menu-instellingen-verbonden apparaten en diensten-iemand uitnodigen. Dan moet het lukken.
Succes,
Ben.

Helaas. Mijn E-Twist is geupgrade en alleen nog toegankelijk via de Remeha Home app.
Enig idee of dat nog werkt?

Daar heb ik nog geen ervaring mee. De nieuwe app van Remeha werkt bij mij nog niet.

Op de thermostaat krijg ik wel een koppelcode, maar in de app wordt die niet geaccepteerd

1 Like

Hoi,
In een andere thread ook al gevraagd, maar hier zijn recent koppelingen gelukt.

Ik probeer homey te koppelen met de etwist app (de oude), maar krijg foutcode 401.

Zowel als ik het probeer via de etwist app, als op de fysieke thermostaat.

Iemand ideeën of een workaround?

Alvast bedankt

1 Like

Hetzelfde probleen hier. Etwist is niet meer te koppelen icm de nieuwe remeha app. Wel is deze te koppelen aan google home, dus je zou zeggen dat er een oplossing zou moeten zijn

1 Like

Heeft er iemand al een update? Wil graag de temperatuur kunnen regelen met Homey. Koppelen met Alexa werkt wel.

1 Like

ook geïnteresseerd in een werkende app hiervoor, Remeha e-Twist via Remeha home app.

1 Like

Als die werkende app voor de Remeha E-twist RF (draadloos) er is, dan heb ik daar ook interesse in.

1 Like

ook ik heb interesse in een homey app voor de e-twist

1 Like

Iemand die al verder is gekomen met de Remeha app in combinatie met E-twist

1 Like

Ik heb ook interesse in de Remaha home app voor de e-twist.

1 Like

Voor mij geldt het zelfde, ook zeer geïnteresseerd in de app.

1 Like

Hier nog iemand met interesse in een werkende remeha / BDR app

Ja ook interesse in remeha app voor homey

ik ook, en denk ook te weten waarin het probleem zit.
Remeha is sinds kort naar andere servers verhuist met dat ook de website/domein veranderd.
wellicht een quick fix door alleen de website te veranderen.
van: bdrthermea.com naar bdrthermea.net
echter weet ik niet hoe ik in de app kan komen om dit zelf te testen.

Ik kom niet op die website, wel op : https://www.bdrthermeagroup.com
Begrijp alleen niet waar je de nieuwe website moet invullen als je de twee apparaten wilt verbinden.