Dyson foutmelding

Als ik mijn Dyson Pure Air cool 2018 krijg ik de melding “This.error is not a function”

Ik zag al dat de app voor veel problemen zorgt maar ik kan niet eens inloggen. Heeft iemand een idee wat deze melding inhoud en hoe ik wel kan inloggen?

Dat is een programmeerfout. Via dit formulier kun je Athom, de maker van de app, ervan op de hoogte brengen.

Dramatische app met weinig ondersteuning voor de diverse Dyson apparaten. Workaround via een ir extender. Werk zelf met Harmony waarmee ik mijn Dyson Luchtbevochtiger AM 10 via Homey kan aansturen. Andere ir extenders zullen ook wel werken.

Bedankt voor jullie feedback!

De Dyson 3.0.1 is uit. Ik kan hem nu toevoegen maar het apparaat is onbereikbaar aldus de app.
Jammer dat ik de Dyson die ik via Homebridge in HomeKit heb niet kan gebruiken in Homey.

Deze week is er een beta van de nieuwe Dyson app. Leuke verrassing: die werkt alleen op Homey 5.0. Ik vind het vrij beperkt dat Homey apps released die alleen op Homey 5 kunnen werken. Ik denk dat de migratie een enorm probleem gaat worden met alle apps die je nog wel wilt gebruiken maar niet meer werken.
Volgens support zat er geen versie 5 functies in maar kunnen ze niet meer ontwikkelen voor versie 4 (vaag verhaal). Dus je Dyson proberen toe te voegen moet op versie 5 (als al je andere apps niet meer werken).

Lees “ze willen niet meer ontwikkelen voor versie 4”. Want alle andere ontwikkelaars kunnen nog prima voor firmware v4 (SDKv2) ontwikkelen.

Ja, dat is wat het tussen de regels door is.
Het is ook wel vreemd want ik kreeg een verhaal over dat ze ontwikkelaars niet kunnen dwingen om hun apps te updaten, gaan zij het onmogelijk maken om niet te updaten. Terwijl zij juist grotere compatibiliteit kunnen garanderen! Vraag me af waarom.

Is alleen maar een kwestie van tijd. V1 apps doen het nu zometeen al niet meer( heeft wel anderhalf jaar geduurd hoor) en het is alleen maar wachten op het bericht dat V2 apps het “zometeen” ook niet meer doen. Het lijkt op developertje pesten maar ze zullen er zelf vast een eigen (goeie) mening over hebben.

Edit
Ik moet ook zeggen dat zolang je geen updates doet je ook geen problemen krijgt.

Daar gaat het niet om. Er komt een grote firmware release waarvan nu al duidelijk is dat het grote impact gaat hebben, prima. Je weet dat die uitrol dus langzaam gaat verlopen. Mensen hebben v1 apps en wachten tot die zijn ge-update.
Homey released een bug fix voor de Dyson app en dwingt daarmee mensen te updaten. Als Homey zijnde zou ik dus voor mijn eigen apps de compatibiliteit zo lang mogelijk bewaren.
Hun opmerking over dat ze mensen zo lang mogelijk willen ondersteunen enzo slaat dus met een lul op een koektrommel. Want voor een Dyson-bugfix moet je dus je hele systeem updaten naar een nieuwe versie.

1 Like

Ik heb net na een aantal maanden weer eens de Dyson geprobeerd te installeren en het ging zowaar in een keer! Hoppa klaar.
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor soort flow ik kan maken waarin ik hiervan gebruik kan maken, maar goed dat is een ander probleem…