Doorbird wordt niet gevonden

Hallo,

Ben hier nieuw dus hoop dat ik het goed doe, anders verneem ik het graag!
Heb een Doorbird, deze heb ik getest en toegevoegd aan m’n Homey.
Alles werkte dus ben ik hem gaan plaatsen.

Echter later ging het mis, had problemen tijdens update firmware.
Dit is uiteindelijk via via hersteld door doorbird helpdesk, en nu kan ik hem weer gebruiken in de app.

Echter had inmiddels de doorbird app weer verwijderd van de Homey.
Nu wil ik hem opnieuw installeren, maar geeft steeds aan geen nieuwe apparaten gevonden.
Dit terwijl hij dus wel gewoon werkt via de Doorbird app.

Wat doe ik fout?
Hoe los ik dit op?
Heb de doorbird al een aantal keer aan en uit gezet.
Heb de homey al aan en uit gehad, homey ondersteboven gehouden en opnieuw in laten stellen.
Echter nog geen fabrieks herstel, omdat ik dan alles kwijt ben, en hoop dit toch te kunnen voorkomen.

Weet er iemand nog een andere oplossing??

App is van Phuturist / Jelmer maar weet niet hoe ik hem kan benaderen, dus hoop dat hij dit ook leest…

Alvast bedankt!

ja, voor zover als ik kon wel.
Heb gezocht op doorbird en daar niks op tegen gekomen, met mensen die hem niet meer konden vinden

Misschien in het engels maar daar ben ik niet zo goed in… dat ik het begrijp

Roy, bedankt voor je hulp trouwens!

Volgens mij heb je nu (hoe?) bericht gestuurd naar Phuturist als ik het goed begrijp?
Zoals gezegd ben compleet nieuw op forums, dus weet het niet zeker…

Top! Wacht ik dat af…

@Dion_Mertens weet je het IP adres van je DoorBird. Zo ja, zou je dan onderstaande url in je browser willen openen waarbij je <>, <<doorbird_user>> en <<doorbird_password>> aanpast naar jouw IP adres, doorbird user en doorbird wachtwoord. Als het goed is krijg je dan wat informatie over jouw DoorBird te zien. Kan je dit hier posten.

http://<<doorbird_ip>>/bha-api/info.cgi?http-user=<<doorbird_user>>& http-password=<<doorbird_password>>

En nog een andere vraag, weet je zeker dat je DoorBird niet al reeds gekoppeld hebt onder je apparaten?

Hallo Phuturist, bedankt voor je tijd en hulp!!!

Heb gegevens, maar kan ik die hier gewoon veilig plaatsen?
Zit mac adres en zo bij??

Antwoord op je andere vraag:
Heb doorbird reeds een keer gekoppeld gehad, daarna app verwijderd.
Nu staat de doorbird niet meer onder mijn apparaten.
Als ik de app opnieuw installeer geeft hij bij mij steeds aan geen nieuwe apparaten gevonden

BHA
RETURNCODE “1”
VERSION
0
FIRMWARE “000121”
BUILD_NUMBER “15753769”
WIFI_MAC_ADDR “???”
RELAYS
0 “1”
DEVICE-TYPE “DoorBird D101S”

Heb het even zo opgelost, als het niet goed is hoor ik het wel…

Er zijn een aantal mogelijkheden hoe dit kan gebeuren en we moeten ze zien weg te strepen als oorzaak.

  1. Als een apparaat al is gekoppeld kan het niet opnieuw worden gekoppeld. Dit is volgens jou niet het geval.
  2. Homey kan de DoorBird niet vinden ondanks daar de DoorBird zich wel bekend maakt op het netwerk. Dit zou kunnen als ze beide bijvoorbeeld niet op hetzelfde sub netwerk zitten. Mocht je een aparte netwerk setup hebben dan zul je dit moeten aanpassen.
  3. Het bericht dat DoorBird moet verzenden op basis waarvan Homey ziet dat er een DoorBird kan worden toegevoegd wordt niet verzonden.
  4. Het bericht dat de DoorBird verstuurd om zich bekend te maken wordt wel ontvangen door Homey maar Homey herkent het bericht niet.

Voor de laatste twee opties zal je moeten controleren of DoorBird een bericht verstuurd en hoe dit bericht eruit ziet. Op macOS kan je hiervoor Discovery gebruiken en op Windows Bonjour browser. Deze software zou het bericht waarmee je DoorBird zich bekend maakt moeten oppikken. Als hier niks te zien is zit het probleem in jouw DoorBird, zie je hier wel iets dan ben ik geinteresseerd in het bericht. Dan ben je de eerste waarbij het bericht er anders uitziet waardoor deze niet herkend wordt en zal ik mijn app daarop aan moeten passen.

  1. Misschien is het al wel gekoppeld, omdat hij aangeeft dat er geen nieuwe apparaten zijn gevonden?
    Maar als ik mijn lijst met apparaten naloop op de homey app, dan staat hij er zeker niet tussen.
    Kan ik dit ergens anders nog controleren??

2.Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat mijn homey draadloos werkt, en mij doorbird gaat via de kabel. Komt wel allebei vanaf dezelfde router vandaan.

  1. heb bonjour browser op mn laptop gedownload en gestart.
    krijg het volgende…

  2. Zie niks van doorbird staan…
    Doorbird is pas nieuw, en zoals reeds gezegd is er net door de servicedienst van doorbird vanaf afstand er een nieuwe firmware opgezet.

Hoop dat je me zo weer verder kan helpen!

Heb voor de zekerheid jouw app nog een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Geeft nog steeds aan geen nieuwe apparaten gevonden.
Als ik dan naar de homey app ga en dan naar meer - apps en klik op de doorbird krijg ik ook bij apparaten te staan dat “deze app heeft nog geen apparaten”
v. 2.4.4

Probeer Bonjour een aantal keer te verversen om zeker te weten dat er geen meer berichten te vinden zijn. Je DoorBird zou een bericht moeten laten zien dat begint met bha-<>. Als Bonjour browser na een aantal keer verversen nog bericht van je DoorBird stuurt dan is er iets vreemds met je DoorBird aan de hand. Je zou dan contact moeten opzoeken met DoorBird support en ze moeten vragen waarom jouw DoorBird geen Bonjour berichten verstuurd.

Ik kopieer ook nog even eens stukje uit de DoorBird API handleiding.

LOCATING DEVICES IN YOUR LAN
You can locate devices and obtain its IP address within your LAN using the Apple
Bonjour Protocol, see e.g.
  DoorBird App → Settings → Administration → Search
  Online tool https://www.doorbird.com/checkonline
  Apple Bonjour command line tool “dns-sd”, e.g. “dns-sd.exe -B _http._tcp
local”. Please see the Apple Bonjour documentation for further information on
this topic

Je zou eens kunnen kijken of je via DoorBird App → Settings → Administration → Search wel je DoorBird gegevens ziet en wat je ziet als je naar https://www.doorbird.com/checkonline gaat.

Heb Bonjour paar keer ververst, geen verschil…

Ben naar doorbird app gegaan, daar op tandwiel. Staat op ingeschakeld en automatisch updaten.
Ik kan hier ook de app herstarten of een diagnostisch rapport maken. En daaronder deinstalleren.

Ga ik naar configureer app, krijg ik “instellen doorbird notificatie HTTP URL’s
Als ik hier op klik krijg ik” X Error NO Doorbirds have been added as device to Homey

Daaronder heb ik iets van e-mail instellingen, maar volgens mij is dat nu nog niet belangrijk.

Ook heb ik jouw link getest en krijg het volgende. (heb weer even de ip adressen weg gehaald…)

Ik bedoel de officiele DoorBird smartphone app. En dan DoorBird App → Settings → Administration → Search.

Maar als je geen bericht in Bonjour ziet zal je sowieso contact moeten opnemen en ze moeten vragen waarom dit niet het geval is aangezien je deze berichten nodig hebt om je DoorBird te koppelen met Homey. Ik ben dan zelf ook benieuwd naar de reactie en of het iets is dat je zelf had kunnen instellen.

Oke, had ik je verkeerd begrepen… sorry!

Zal met google translate contact opnemen met Doorbird.
Zodra ik iets hoor laat ik het je weten.

Nogmaals bedankt voor tot zo ver!

@Phuturist
@RoyWissenburg

Opgelost!

Was m’n eigen fout… (natuurlijk.:thinking::pensive:)
Opgelost met hulp vanuit doorbird support :hugs::+1::+1:

Simpel gezegd, had na installatie dezelfde netwerkpoort gebruikt als die van mijn zonnepanelen, zat al bij voordeur en dat was makkelijk dacht ik.
Helaas werkte dat dus niet zoals het moest.

Nu even losse kabel in poort van de huiskamer gelegd die ik ook gebruikte bij test en alles werkt perfect!

Voordeel het probleem is opgelost!
Nadeel moet nu andere kabel gaan maken…

Maar komt goed!

Bedankt voor de hulp, en jullie geduld😊!!!

2 Likes

image
twee van deze jongens en geen nieuwe kabel meer nodig.

@JPe4619
Bedankt voor het meedenken!

Zou bij mij echter niet gewerkt hebben omdat simpel gezegd, de muur aansluiting van de zonnepanelen achter een afgeschermde " soort VPN verbinding" zitten waardoor via deze kabels niet alle gegevens door komen.

Kunt wel naar buiten het internet op, maar niet naar binnen het netwerk op.

Daarom zagen we hem via het internet steeds wel, maar kon m’n Homey hem dus niet vinden.

Ga binnenkort kabel bijtrekken, is maar paar meter van meterkast naar voordeur en dan is het opgelost!

@Phuturist Nog bedankt voor de app, werkt goed!

1 Like