Devices homey verschijnen niet in Alexa app

Ik heb homey gekoppeld aan Alexa, gebruik ook de betreffende smart skills in alexa voor homey dus. Ik verwacht dat alle devices die in homey staan worden gekoppeld en dat ik ze terug zie in Alexa, maar ik zie ze daar niet. Koppel ik homey en de google assistent, dan zie ik alle devices wel in de Google home app. Zo zou het toch ook moeten werken met Alexa koppeling? Iemand een idee waar het mis gaat? Ik mis nu bepaalde stekkers die gekoppeld zijn in de homey, en die ik ook graag in Alexa zou willen zien verschijnen, zoals dat via de google assistent wel lukt.

Ik weet niet hoe het bij Alexa werkt maar bij Siri kan je zelf selecteren wat er wel en niet beschikbaar is via Homekit / Siri. Bij Google home heb je inderdaad geen keuze en word alles automatisch beschikbaar gemaakt.

Het zou dus kunnen dat je net als bij Homekit zelf in de instellingen nog kan aanvinken wat wel / niet beschikbaar moet zijn in Alexa.

Ik zie überhaupt niet hoe ik iets van homey devices kan herkennen, waarschijnlijk omdat ze er niet staan, in de Alexa app:-) . Ik heb bijvoorbeeld schakelaars van innr en fibaro rechtstreeks gekoppeld aan homey, en die ik zou terug zien in Alexa, maar kom ze niet tegen onder devices of scenes bij Alexa. Blijkbaar gaat er niets goed met de koppelingen, hoewel er geen foutmeldingen zijn. De Alexa skills “homey Voice” en “homey” zijn goed gekoppeld(enabled). Neem aan dat de taal , homey in het NL, en Alexa in het Engels, ook niet het probleem zal zijn.

De taal was dus toch het probleem, las iets over alleen engels, heb de homey omgezet naar engels, en verbinding verbroken met Alexa, en opnieuw gekoppeld, daarna kwamen alle devices naar voren:-) top, kan ik verder tenminste.

Fijn dat het is opgelost. Veel plezier! :grinning:

1 Like