Alexa – verbinding met Homey

Probleem

De Homey Alexa-app (versie 7.0.1) kan niet meer goed verbinden met Amazon.

Het inloggen bij Amazon lukt en er wordt een Amazon-cookie ontvangen, maar daarna blijft de Homey Alexa-app hangen bij het verbinden.

Wat al is geprobeerd

• Opnieuw inloggen.
  • Network + diagnostic logging ingeschakeld.
  • Meerdere pogingen gedaan.
  • Amazon Support benaderd.
  • Gevraagd om de Homey Smart Home Skill-autorisatie volledig te verwijderen en opnieuw correct te koppelen.
  • Vastgesteld dat de Alexa-app op de iPad wel werkt.
  • Andere Alexa-gerelateerde app getest.

Reactie Homey

Homey geeft aan dat de gebruikte Alexa-app een community-app is en door de ontwikkelaar daarvan wordt onderhouden. Homey verwijst voor Alexa-spraakbesturing naar de officiële Homey Skill in de Alexa-app.

Status

Nog niet opgelost.

Homey beschouwt dit niet als een probleem van de officiële Homey-software.

Ervaar je problemen met de koppeling van Homey naar Alexa, bijvoorbeeld om apparaten die aan Homey zijn gekoppeld via Alexa te bedienen? Of bedoel je juist het toevoegen van Amazon Alexa-apparaten aan Homey?

Voor het eerste gebruik je inderdaad de officiële Homey Skill binnen Amazon Alexa. Nadat je Homey hieraan hebt gekoppeld, kun je je Homey-apparaten importeren in Alexa en deze vervolgens via Alexa bedienen.

Voor het tweede is er op dit moment geen officiële integratie beschikbaar. Er zijn wel verschillende Amazon/Alexa-apps beschikbaar in de Homey App Store, maar deze zijn door de community ontwikkeld en worden niet officieel ondersteund door ons (Athom) of Amazon.

Hello Ruud @Ruud_van_der_Teems

This Alexa app has some authentication problems:

Hallo Ruud,
Deze Alexa-app heeft enkele authenticatieproblemen:

Have you tried this alternative community Alexa app, it works great and for me has been far more stable:

Heb je deze alternatieve community-app voor Alexa al geprobeerd? Hij werkt geweldig en is bij mij veel stabieler gebleken:

Hallo Andy,
Bedankt voor je e-mail.

Ik krijg het via de Alexa Echo app niet voor elkaar om in te loggen. De code wordt mij toegestuurd via What’s app maar SMS werkt niet aan de kant van Amazon.
For added security, we need to verify your phone number. We are unable to send an SMS to the phone number ending with 014 at this time.

Hallo,

Ik ben niet in staat om in te loggen in de Alexa app of in de Alexa Echo app. Als ik inlog krijg ik een cookie, volgens het schermpje dat ik dan mag sluiten maar daarna blijft het volgende witte scherm op waiting staan (uren desnoods). Dus kom ik niet binnen en voegt Alexa niet mijn echo apparaten toe aan Homey.
Ik heb Amazon al verzocht om mij te helpen door deze boodschap:
Pouvez-vous supprimer complètement l’autorisation Smart Home Skill pour la skill Homey dans mon compte Amazon ?

Une simple réinitialisation ne suffit pas — l’autorisation doit être entièrement supprimée, afin que je puisse reconnecter la skill Homey dans la bonne région.
(Kunt u de autorisatie van de Smart Home Skill voor de Homey-skill in mijn Amazon-account volledig verwijderen?

Een eenvoudige reset is niet voldoende — de autorisatie moet volledig worden verwijderd, zodat ik de Homey-skill opnieuw in de juiste regio kan verbinden.) Daar heb ik nooit antwoord op gekregen. Ik lees dat meer gebruikers inmiddels hetzelfde probleem hebben dus het probleem ligt kennelijk niet alleen bij mij.

Dus nu heb ik geen idee hoe ik nu verder moet. Het heeft maanden goed gewerkt maar opeens was het afgelopen, zonder foutmelding of wat dan ook.

Cordialement / with kind regards / met vriendelijke groeten,

Hierbij is het goed om te benoemen dat het toevoegen van Alexa-apparaten aan Homey mogelijk is via een van de community-apps. Deze apps worden echter, zoals benoemd in mijn eerdere post, niet officieel ondersteund door ons (Athom) of door Amazon. Ik ben daarom bang dat ook de klantenservice van Amazon hier niet bij kan helpen.

De officiële Homey Skill voor Amazon Alexa werkt juist de andere kant op: hiermee kun je apparaten die aan Homey zijn gekoppeld exporteren naar Alexa, zodat je ze vervolgens via Alexa kunt bedienen.

Gebruik je het internationale format?
Zoals dit, als jouw nr 0612345678 is:
0031 6 12345678

That sounds like a problem with your Amazon account, if you mean you are unable to login to Amazon’s Alexa mobile application.

If you can not successfully login to your Amazon account in Amazon’s Alexa mobile app then none of the integrations with Homey will work, and there is little we can help you with until you resolve your Amazon account problem. Perhaps trying a password reset, but you need to fix that first, before trying to connect Alexa to Homey. Sorry can’t be of more help.

(Excuse the Google translate…)

Dat klinkt als een probleem met je Amazon-account, als je bedoelt dat je niet kunt inloggen op de Alexa-app van Amazon.

Als het niet lukt om in te loggen op je Amazon-account in de Alexa-app, zullen de integraties met Homey niet werken. Wij kunnen je pas verder helpen als het probleem met je Amazon-account is opgelost. Misschien helpt het om je wachtwoord opnieuw in te stellen, maar dat moet je eerst regelen voordat je probeert Alexa aan Homey te koppelen. Sorry dat ik niet meer voor je kan betekenen.

Ik heb mij misschien verkeerd uitgedrukt. Mijn naam en password voor mijn Amazon en Alexa account zijn ok. Ik kan ook met die naam en password inloggen, krijg een cookie van Amazon en daarna verschijnt het scherm met “waiting” om contact te krijgen met mijn account. Het lukt dus niet NA het inloggen. Bovendien kan ik gewoon bestellen via hetzelfde account in Frankrijk.

Amazon geeft aan dat deze service tijdelijk offline is, alleen via What’s app krijg ik een code