Deursensor zigbee voor buiten

Hallo,

Ik ben op zoek naar een zigbee deursensor voor de schutting. Deze moet waterbestendig zijn.

Weet iemand of er één bestaat?

Deze is niet kant en klaar, maar wel een DIY oplossing op basis van een Fibaro Smart Implant (die wel ergens droog moet zitten):

De Sensative strips zijn waterdicht, en zo te zien ook compatible met Homey, maar ik heb er geen ervaring mee:

Deze app lijkt het te ondersteunen: Sensative | Homey

Er zijn meerdere personen op het forum die de strips hebben.
https://community.homey.app/t/problemen-met-includen-sensative-strips-guard/35054

Ik heb zelf buiten een aantal Aqara sensoren in gebruik (contact, vibration, motion en klimaat). Die zijn niet per se waterdicht, maar zijn dat wel redelijk makkelijk te maken met b.v. waterdichte tape. Goedkoop en het werkt prima.

Waterdicht is een ding, hij moet ook tegen extreme temperaturen kunnen denk ik? Dus kijk daar ook na in je zoektocht. Anders zou je eventueel met een kabel en deurcontacten iets kunnen maken richting een schuur of wat dan ook waar je een Fibaro smart implant kan gebruiken (Z-wave).
(just my two cents)

Humidity op de temperatuursensor werkt dan ingetaped niet heel lekker meer denk ik :slight_smile: Ik heb zelf een plastic kapje gemaakt van een babylotionflesje. Heel soms heeft de temperatuursensor wel kuren, hij is nu twee keer spontaan uit het netwerk gegaan op een natte dag. Denk dat dat toch net niet genoeg is met condenswater.

Nee, voor klimaatsensoren gaat dat inderdaad niet werken :sweat_smile: Daarvoor heb ik met tape een “afdakje” gemaakt zodat het water er aan de bovenkant niet in kan (de opening voor de sensor zit aan de onderkant). Dat werkt nu dik een jaar probleemloos.

Contact- en motion sensors zijn makkelijker in te pakken.

Ik heb voor buiten een Aqara deur/raam sensoren in een stukje 30 mm pvc buis gedrukt. Vastgezet inn de buis met wat tweezijdig plakband. En aan 1 zijde een dop verlijmd en de andere zijde de dop met wat teflon-tape afgedicht.(kan dus altijd nog open)
Het andere deel (Magneetje) in een stukje allu-U profiel gedrukt (met tweezijdig plakband.
De buis met twee pvc-beugeltjes vast geschroefd en daarna het tweede deel uitgelijnd op schakelen op de poort.
Dit geheel heeft het afgelopen regen seizoen al overleefd