Deur sensor voor buiten op het tuinhek

Beste gebruikers,

Ik wil naast mijn ramen ook mijn tuinhek gaan voorzien van sensoren. Zijn jullie bekend met sensoren die ook buiten te gebruiken zijn en dus tegen regen en kou kunnen? Of is er een andere “slimme” oplossing te bedenken dan een sensor op het hek?

En welke sensoren hebben jullie op je ramen?

Ik ben een beginnend Homey gebruiker, die het nut van domotica nog aan zijn vrouw moet overtuigen. Ik heb er dan ook geen moeite mee om twee weken te wachten op een gunstiger geprijsd pakketje uit China.

Hoi Visser,

kijk eens naar strips by sensitive deze kan je buiten gebruiken baterij is voor 10 jaar en er sit een z-wave + in en hij is zeer plat 3 mm dus bijna ontzichtbaar weg te werken.

2 Likes

Ik heb op mijn poort deur 2 gewone magneet contacten gebruikt (bedraad). Draden naar mijn schuur getrokken (2 meter) en daar een fibaro biniari sensor opgezet. Werkt prima en is zwave. Je moet dan wel de schuur dichtbij hebben of stroom ter plaatse.

1 Like

Ik heb ondertussen een aantal maanden een aqara door sensor (https://www.aqara.com/en/door_and_window_sensor-product.html ) en deze heeft altijd goed gewerkt. Recent heb ik mijn Homey opnieuw geïnstalleerd en kon ik deze sensor niet meer verbonden krijgen met Homey. Normaal behoord de sensor 3x te knipperen als je hem probeert te koppelen. Heel af en toe dan knippert hij ook wel 3x en zegt Homey dat hij het apparaat aan het zoeken is. Dit lukt dan alleen niet. Ik pas hierbij het trucje toe van het knopje elke paar seconde indrukken.

In de meeste gevallen gaat het lampje niet knipperen of het knippert gelijk 40x.

Iemand die een oplossing weet?