Deurbel gesneuveld op zoek naar alternatief maar kan niets vinden

Ik heb dit wel gehad met mijn Ring videodeurbel. Werd steeds erger.
Nu nog geen last van, maar goed ik heb de deurbel pas 3 dagen.

je moet alleen de video-oproep invullen… (dat is de deurbel knop)

De andere zijn bewegings sensoren, je wilt denk ik niet als iemand bv voorbij loopt dat ineens de deurbel afgaat etc

Ik heb dus maar 1 veld in gevuld, enkel Video-oproep anders niets, de andere 3 zijn leeg.

Saven en testen (op de bel drukken), ik heb het eerst getest dmv enkel te loggen, dus in je flow in Homey een log weg schrijven zodat je weet dat die is getriggerd via een url (je bel) en niet de foscam app.

O ja, je moet wel de **laatste firmware versies gebruiken, zowel van de deurbel als de VMS.

Dat is dus het probleem, ik kan alleen in het eerste veld iets invullen.
Als je goed naar mijn plaatje kijkt zie je dat de tekst ik het eerste vak zwart is, en in de overige grijs.
Ik kan het ook niet leeg maken… zodat ik alleen de 3e kan invullen.

Mijn versie van VMS versie is 3.1.0, de camera heeft de laatste versie.

dat is vreemd, dat heb ik niet.
Heb je de alarmen wel uitstaan?
Bij mij staat alles op UIT namelijk.

Goeie tip Bert. Dit ga ik ook eens proberen!

Ja het maakt niet uit of ik ze aan of uit heb.
Ook even op de Mac gekeken, maar dan heb je maar 1 optie (dus voor alles)

Ik ben nieuw met webhooks… mis ik iets? Ik heb je tutorial opgevolgd maar er wordt niets getriggered.

Ik heb in de vms software je link gebruikt en aanpast naar het lokale ip adres van Homey.

In homey heb ik een logica kaart gemaakt genaamd: ā€˜deurbel’ met de waarde: ā€˜aangebeld’

Deze heb ik vervolgens in een flow gezet zoals jouwe.

https://homey.app/f/ua7TYK

Edit ik zie al wat ik fout heb gedaan, een tag i.p.v. een event in de ALS kaart. Het werkt nu naar behoren!! Zelfs de vertraging is er uit. Bedankt man!

1 Like

Erg vreemd, ik heb dit niet.

Welke firmware versie heeft je bel?
Stuur anders een support mailtje naar foscam, in de regel reageren die vrij snel.

De laatste versie…
Ik denk dat ik hem maar eens volledig ga resetten.
Er stond de webhook van de applicatie in, mogelijk heeft die iets gedaan.

ben benieuwd, maar denk dat je eerder die VMS opnieuw moet installeren…

Wie weet waar ergens de snapshot blijft van de deurbel in de foscam app?
Ik wil hem via telegram laten versturen maar hij staat er niet tussen.

Met VMS krijg ik hem (na wat vertraging) wel binnen via mail, dus hij wordt wel gemaakt.

Inmiddels is er een update van Foscam geweest en nu staat de snapshot er keurig netjes bij.

Is het je inmiddels gelukt? Ik kan ook alleen de bovenste invullen. Als ik een flow maak met iemand drukt op de deurbel, dan doet hij het goed, krijg snapshot binnen en de rest doet het ook. Druk ik echt op de deurbel, doet niets het, alleen de deurbel zelf.

Bij mij was het een kwestie van Foscam VMS installeren en daarmee the firmware van de VD1 updaten. Daarna kan je via VMS de individuele opties gebruiken.

1 Like

Als jullie het niet erg vinden even een OT vraag over de VD1.
Wat is de effectieve afstand dat de camera beweging detecteert. Is dat echt max 5 meter of is het meer?

Een beetje laat, maar bedankt voor je antwoord. Ik heb hem via vms geüpdate en hij doet het perfect. Wel raar dat het via vms moet en niet gewoon via de foscam app kan, net zoals de andere camera’s.

Gezicht detectie is rond de 5 meter. Beweging zou ik niet weten. Ben je er zelf al achter? Anders zou ik eens moeten kijken erna

Volgens mij zijn we redelijk offtopic aan het raken, maar hoe bevalt jullie de Foscam VD1? Ik lees nogal wat wisselende reviews, maar van een tijdje geleden. Hoe is de situatie nu? Hoe doet ie het op wifi? Of is bedraad utp nog steeds een betere optie bijv?
Behoud graag mijn huidige gong, dus daarom zou ik liever voor wifi kiezen…
En verdere ervaringen tegenwoordig?

de bel icm homey werkt prima, wifi ontvangst is (zeer) goed (ondersteund 2.4 en 5ghz)
Nadelen, jazeker…
Dat is de foscam app zelf, wordt er aangebeld moet je maar afwachten of je app reageert dat er iemand aan de deur staat (bij ons in ieder geval), Homey reageert eigenlijk altijd netjes.
Omdat je Homey makkelijk kunt koppelen kun je dus elke gong eraan hangen die je wilt.
De foscam ondersteund zowel digitale als analoge deurbel gongen, maar ze hebben zelf ook een gong en naast dat kun je via de VMS software (VMS= client software pc/mac) ook instellen dat als iemand op de bel drukt hij een URL moet triggeren, bv homey of ander systeem en zo iets anders laat ā€˜gongen’

Er is ook een native foscam homey app waarin flow cards zitten als er op de bel wordt gedrukt, maar deze worden getriggerd via de foscam cloud, via VMS kun je homey lokaal/direct triggeren.

Wat updaten betreft, hier werd vermeld enkel via VMS, dat is incorrect. Je kan de deurbel volledig bedienen en updaten via de foscam app op je telefoon, dus ook firmware updates. Wat NIET kan via de app is dus lokale triggers instellen, dat kan alleen via de VMS software.

Support van foscam is redelijk goed, als je ze mailt krijg je vaak binnen 1 dag een antwoord etc.

Top, bedankt voor die uitgebreide review!
Eigenlijk dus alleen een minpunt voor de app. Maar die is wel belangrijk natuurlijk.
Zit er nog verschil in telefoons waarop de app is geĆÆnstalleerd? Verschil tussen Android of iOS? Doet ie het wel als je de app al open hebt staan en er wordt aangebeld? Energiebesparing e.d. allemaal uit staan voor de Foscam app?