Deurbel gesneuveld op zoek naar alternatief maar kan niets vinden

Soms werkt de app prima, als de app open staat doet die het ook.
Ik heb het idee dat het de verbinding tussen de bel en de cloud van foscam wat dit veroorzaakt, kan dus goed aan lokale router etc liggen…
Verder heb ik alleen ervaring met 2 samsungs telefoons (10+20), deze staan al bekend om hun agressieve beheer van apps in de achter grond.
Wat dit bij iphone doet en andere android telefoons geen idee dus.

We gaan nu idd wel erg off-topic (sorry @mods, splits gerust),
Maar als de app het wel meteen aanslaat als de app al geopend is, ligt het zeker niet aan je lokale router, Foscam cloud oid. De verbinding is immers precies hetzelfde.

Dit klinkt inderdaad als een probleem met energiebesparende functies op je telefoon. Ik heb ook een Samsung (s10+ en s21+), dus ben bekend met Samsungs agressieve energie-/gegevensbesparing. Ik heb dat altijd kunnen oplossen door de settings aan te passen:

Rechtsklikken op de Foscam app (de snelkoppeling dus), op het i-tje klikken en kiezen voor “Mobiele gegevens”. Daar beide schuifjes op “toestaan” zetten. Onder “batterij” zet je “onbeperkt” aan. Ook kun je “Bovenop weergeven” aanzetten. Vermoed dat “Systeeminstellingen wijzigen” niet nodig is, maar om te testen kun je deze ook op “toestaan” zetten.
Ik ga er hierboven vanuit dat je de laatste Android updates voor beide toestellen hebt.

Als de app nu wel altijd werkt kun je de settings evt weer terug gaan zetten (ik zou van onder naar boven werken) en kijken wanneer het stopt met werken.

Heb dat allemaal al gedaan met foscam support…
Probleem is niet alleen de foscam app, maar ook soms de foscam deur gong (die ik ook heb gekocht), die reageert dan ook niet of vertraagd…

Maar problemen zijn niet constant, kan prima weken werken en dan ineens doet die het niet meer, dan ga je wat settings wijzigen of herstarteen etc en dan begint het weer te werken.

Ik gebruik de app zelf eigenlijk nooit, dus praten met iemand aan de deur heb ik nog nooit gedaan.
Probleem is gewoon dat er ‘lag’ is, als iemand aanbelt en je bent buiten de deur, voordat je verbinding hebt met de deurbel dan is de persoon al lang weer weg…
Dit is niet enkel de verbindings opbouw maar ook de handelingen etc, in de praktijk duurt dat allemaal vrij lang (bv tel uit je zak halen, ontgrendelen, app openen etc etc) dat de persoon die aanbelt inmiddels als weer weg is…

Tegenwoordig gebruik ik de bel meer voor in huis, er wordt aangebeld Homey meld dit met screenshot op: de TV, telefoons, muur tablet en via google speakers. Daarnaast gaat de foscam gong en 2 klikaanklikuit gongen ook over die her en der verspreid staan in huis.
Is er niemand thuis dan gaat enkel de gong bij de deur en de push berichten incl een email met screenshot van de camera’s van de bel en omgeving om te kijken wie het was…
In het laatste geval moet ik dus afwachten hoe snel de foscam app meld dat er iemand aanbelt en/of je de kans krijgt met de persoon te spreken via de speaker, maar in de praktijk is dit eigenlijk nooit…

Ook gebruik ik de camera nog als bewegings melder (om bv lamp aan/feller) te zetten s’avonds, ook dit werkt prima via de VMS software, dus directe lokale koppeling.

Beelden van de camera worden trouwens ook (constant) opgenomen via mijn synology NAS, ook dit werkt prima, de bel wordt dus gewoon als camera herkend.

Al met al is het toch de beste deurbel op dit moment voor Homey, dit omdat deze bel native geschikt is voor Homey, geen abonnement systeem heeft, je de beelden zelf ook kunt opslaan op je eigen nas en dat je ook lokale triggers hebt (dus geen internet/cloud verbinding nodig hebt om te werken met Homey).
Zover mij bekend is er geen enkele andere deurbel die dit kan…

Dan houdt het voor mij ook op helaas… Dank je wel in elk geval!

@Chico
Ik ben er zelf nog niet achter wat de afstand is. Heb hem nog niet aangeschaft.
Ik heb nu momenteel een Foscam C1 camera aan Homey hangen en aan de NAS en 24/7 opnames. De detectie op beweging is wel een meter of 12. Heb dat niet nodig maar werkt wel goed.

Dat is ook een oplossing. De deurbel doet het goed vind ik. Ik heb de deurbel en 2 foscam Dome camera’s voor hangen. Als er aangebeld word krijg ik gelijk 2 fotootjes van homey, een van de voorkant van de persoon, en een van de achterkant :rofl: