Desktop device niet aanwezig in desktop-app

Hey

Waarschijnlijk is dit een rare vraag, maar als ik naar de site voor de desktop app wil gaan en ik installeer deze, krijg ik geen apparaten te zien.
Dus met andere woorden :
Ik heb mijn homey via setup geïnstalleerd. Via de appstore (androit) een homey app geïnstalleerd en die werkt op de smartphone. Maar als ik via een link naar een desktop-app wil gaan, gaat dit niet.
Of toch niet helemaal. Ik krijg hier maar 4 bolletjes te zien in de rechterbovenhoek. Die zijn voor

  • homey flow
  • homey Insights
  • homey script
  • homey apps
    Echter op het internet ze je dat hier veel meer mogelijkheden instaan. Zoals bijvoorbeeld ‘instellingen’.
    Hoe kan ik dit oplossen of aan de praat krijgen ?
    Het zou ook veel gemakkelijker zijn om een overzicht te hebben via pc en niet via smartphone.

Alvast bedankt

Bert

Hello
Ik heb net de nieuwe Homey Pro aangekocht.
De App versie is 2.3.2.307 en de firmware van homey is 2.1.2.

De link waarover ik het heb is
https://www.athom.com/nl/support/KB000040/ . Dan gaat er een popup-venster open om een programma te downloaden ‘Homeysetup-v1.0.4.exe’
Als dat geïnstalleerd is en het opent zich, dan kan ik klikken op mijn account. Doe ik dat, dan komt er een volgend scherm met ‘Welkom, Bert!’ daaronder een tekening van homey met tekst ‘homey pro van Bert’. Daar kan ik ook op klikken, maar hier kom ik op een downloadpagina om naar de AppStore of de GooglePlay site te gaan. Dit is niet echt wat ik wil.

Eigenlijk kan ik de desktop app niet gebruiken om apparaten toe te voegen en te koppelen, alleen om flow’s te maken blijkbaar.
Zou ik dan alles moeten instellen via mijn smartphone (veel kleiner scherm en slecht overzicht) ipv op een pc-scherm ?

Groetjes

Die pagina zou niet meer actief moeten zijn (@Bram) , de desktop app die daar genoemd wordt werkt niet meer sinds de v2 firmware is uitgekomen.

Die v2 firmware kun je alleen bedienen via een mobiele telefoon (en sommige onderdelen, zoals Flows of Insights, ook via een web browser).

Hoi Bert,

Die app werkt niet meer met V 2.x
Je moet nu deze hebben https://flow.homey.app
Je hoeft niets te installeren, alleen maar inloggen.

Dit is echt wel spijtig. Had ik dat geweten had ik waarschijnlijk de homey niet gekocht…
Of moet ik investeren in een grote tablet ?!

Zou het mogelijk zijn dat homey de desktop-app voor v2 terug uitbreidt ?

@Tasz : De link die je me geeft werkt idd wel, maar beperkt vind ik.

Groetjes

Deze link valt onder de “oude” knowledge base. Deze is nog wel te vinden als je doorklikt op de support pagina (zie afbeelding).

37%20AM

Iets anders is er niet

Als je dat niet wist dan heb je je niet echt verdiept in Homey. De discussie hierover loopt al meer als een jaar op alle communicatiekanalen zoals het community forum, slack, etc.
Ik zou niet direct conclusies trekken dat het op mobiele devices niet werkt. Juist het toevoegen van devices werkt heel goed op je telefoon, omdat je mobiel bent. Voor complexere flows is er de website waar @Tasz naar verwijst.

Het enige probleem bij flows is nog dat je zaken als timers en virtual devices en logica variabelen vooraf op je telefoon moet aanmaken.

@2be : Je moest eens weten hoelang ik erover gedaan heb om deze homey aan te kopen … :crazy_face: :smirk:
Veel over gelezen, pro en contra’s bekeken, maar over die desktop had ik niets gezien. Ik dacht dat het ok was.

Maar goed, ik behelp me zo wel verder. Het is mss een questi van aanleren en gewoonte.
Verder heb ik eigenlijk geen spijt van de aankoop hoor en ik hoop dat dit ook zo blijft. :wink:

Alvast bedankt iedereen voor de snelle reactie. :ok_hand:

Groetjes

1 Like

Werken met flows op een 5,8 scherm van je mobiel is niet te doen, dat het nu online kan had wat beter gecommuniceerd kunnen worden. https://flow.homey.app

Heb je inmiddels ook de 3 kolom mogelijkheid gevonden?