De knop meerdere malen indrukken en na een paar keer gebeurt er niets meer

ik gebruik sinds kort homey bridge en het valt me op dat als ik een aantal keren een knop indruk er geen actie meer komt uit de homey.

bijvoorbeeld wil ik dimmen door meerdere malen de zelfde knop om te drukken. Elke keer dat ik druk start de zelfde flow opnieuw.
Na een paar keer drukken werkt de knop (of welke knop in huis dan ook) niet meer…

Is dit een bekent probleem?
Ik gebruik robb smart wandschalelaars (zigbee)

Het lijkt me dat je hiervoor een dimmer nodig hebt.

maar met een flow kan het ook, door de éérste flow (aan zetten) te uit te schakelen (de flow dan)aan het einde van de aan zet flow.

Vervolgens maak je een flow dat als de aanknop wordt in gedrukt dat deze naar een bepaalde waarde dimt met als voorwaarde dat de andere flow is uitgeschakeld.

En bij het uitschakelen zet je de eerste flow weer aan en de tweede flow uit.

Iedere keer dat je de knop nu indrukt zou in theorie (niet getest) de dimmer 20% minder vel moeten gaan branden.

Nou, het probleem is dus dat als ik een flow gewoon een variabele laat optellen met 1 op basis van een knop. Dan stopt het tellen op een gegeven moment…

Dus er is een moment dat de input niet meer uitgelezen word door homey.

En dan 2 minuten later kan ik weer doorgaan met optellen en gaat ie tot 14.

Ik denk dat het drukken te snel gaat. Probeer eens iedere 10 seconde 1 x te drukken, dan weet je of het daar aan ligt. Er zijn ook schakelaars die je 2 of 3x in kan drukken. Dus hij heeft wel even tijd nodig om te snappen dat je ook maar 1x drukt.

Voeg eens een papertrails flowkaart toe die de de ingestelde variabele in de logging weergeeft.

Ik heb ooit een volumeknop gebouwd met flows (vergelijkbaar)
Die liep ook vast. Zie post hier Het bleek dat het optellen niet altijd nauwkeurig is.
Opeens week de variabele een paar duizendste af. Daarkon de chromecast (en wellicht ook jou dimmer) niet mee omgaan

Als ik met mijn afstandbbediening de verlichting wil dimmen met de uit knop dan moet ik niet sneller drukken dan 1x per 1 a 2 seconden. Druk ik sneller dan slaat Homey ook een dim level over of doet niks.
Elke druk op de aan knop is +6% en de uit knop is -6%.
Aan knop indrukken als de lamp uit is, lamp gaat aan. Aan indrukken als de lamp aan is +6%. Aan vasthouden als de lamp aan is, 100%.
En bij de uit knop werkt alles net andersom.

Heb je dat op een homey bridge?

ik heb het nu namelijk met 2 afstandsbedieningen geprobeerd door gewoon een lamp aan en uit te zetten.
na 6 keer drukken houd de knop voor 30 sec op met de flow aansturen.

Ik heb een Homey Pro.

Oke, ja ik een homey bridge.

Heb een filmje gemaakt van het probleem en gestuurt naar beta support. Hopelijk komt er wat uit…

Tnx voor de hulp!!

Hopelijk komen ze met een antwoord.

Met Athom’s liefde voor gebrekkige rate limiting zou het me niks verbazen als ze ergens in de Cloud (of in de Bridge) een rate limit hebben ingesteld waardoor je binnen X seconden maar maximaal Y acties kunt laten uitvoeren :thinking:

Ik ben benieuwd wat support er over zegt.

Nu 2 jaar later loop ik tegen hetzelfde probleem aan met een Homey Bridge en de schakelaars van Robbshop via Zigbee. Heel frustrerend.
Ik kan zo’n 2 tot 3 knoppen indrukken die dan ook doen zoals ze via de flow geprogrammeerd zijn. Daarna een seconde of 30 tot 60 niets en dan kan ik er weer 3.
Iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?