De Homey energy dongle werkt niet met Landis Gyr E360-3P. Net getest en klaar voor retour.Wat is het alternatief?
De dongle van HomeWizard, zo ja, is die bruikbaar met Homey Premium (dus niet PRO)?
Nee de Homewizard P1 werkt niet via cloud is alleen met de Homey Pro (lokaal WiFi).
Voorzover mij bekend zijn er geen P1 meter apps voor Homey Cloud/Premium.
Of, je wordt klant van Tibber, om zo flows prijsgestuurd te starten, en met een Pulse/Watty erbij kun je flows vermogen gestuurd starten.
(Ik heb niets te maken met Tibber, maar vlgs mij is het de enige leverancier waarmee deze mogelijkheden beschikbaar worden op Homey Cloud).
Shelly heeft een goed onafhankelijk alternatief voor Homey Cloud: Shelly EM (werkt via de cloud) met power clamps (deze meet óók of vermogen wordt geëxporteerd of geïmporteerd)
Power clamps plaats je eenvoudig om de fase draad/draden heen, zonder draden los te hoeven schroeven.
(Als je geen elektrotechnische kennis hebt, laat het ajb even door een techneut plaatsen).
Gezien de prijzen is het misschien een idee om voor een Homey Pro 2019 te gaan, deze zijn er al 2e hands vanaf €75 - €100
De Energy tab is dan wel een betaalde optie , maar m.i. overbodig: met de superhandige Power by the Hour app kun je dezelfde (en meer) energie/gas/water overzichten én energie-/gasprijs overzichten verkrijgen én daar ook flows mee aansturen.