Dan kolom; maak zone actief

Is het niet mogelijk met een flow een zone actief te maken?

Nou zo moeilijk kan t toch niet zin om die functie er bij te schrijven :man_shrugging:t3:

Inderdaad,
echter ik verwacht dat Athom er geen noodzaak voor ziet en te groot risico op issues. Daarmee gaat het voorbij aan het concept dat een zone actief word door een alarm.
Laat mijn mening je echter niet weerhouden deze als feature request in te dienen bij Athom. Ik kan er natuurlijk zelf erg naast zitten.

Maar als je bijvoorbeeld in de app code zou toevogen die een alarm virtual device aan of uit zet ben je er volgens mij. Moet je alleen in iedere zone die je wil aanpassen een dergelijk virtual device toevoegen.

Wat is trouwens je usecase om dit te willen? Zelf heb ik het nog niet gemist. En zonder onderbouwing is de kans op implementatie bij Athom ook klein.

Ik wil dat als m’n gang actief word, ook gelijk m’n woonkamer getrigged word om actief te worden omdat deze aan een gesloten aan elkaar verbonden zijn, als t problemen veroorzaakt bij anderen gebruiken ze die flows maar beter niet maar voor mij zou het een uitkomst zijn.

Ik heb tussen twee ruimtes een deur met in ruimte één een aqara door sensor en in ruimte twee een sensor contact alarm, gekoppeld aan die aqara door sensor.
Werkt perfect.
Als de deur open gaat zijn beide ruimtes actief.
Daarbij houd je op deze manier je hiërarchie in takt.