Ter info beta 2.4 RC 1 zones!

Zones helemaal geweldig :grinning:
Was een beetje sceptisch met alle updates want mis nog steeds de zigbee rewrite😗
Alleen deze laatste update is echt iets wat weer toegevoegde waarde heeft geen gekloot meer met zandlopers(althans voor bewegings flows)
Heeft iemand nog meer goede ideeën voor zones ??

kan iemand mij uitleggen wat je met zones kan en hoe dat werkt?
Ik zie ze in mijn android app staan, maar geen idee wat er mee te doen.
Kent Homey sowieso een tutorial voor dit soort functies?

Simpel voorbeeld voor aan.

Screenshot_20190709-145334


Simpel voorbeeld voor uit.

Voor een tutorial ben je hier op dit forum toch juiste adres :slight_smile:

2 Likes

Dank je wel
Duidelijk voorbeeld

Plus nog als extratje, zones worden actief als een bewegingssensor, en/of een contact sensor (de-)actief is, dit zijn de enige 2 capabilities.

Op mijn iPad is het nog niet actief. Homey app moet nog ge-update worden
Op Android heb je app versie 2.6.0.340 nodig
Als je dan een flow aanmaakt heb je de zone kaarten beschikbaar

1 Like

Aanmelden voor de beta versie in de App store hier 9ok gedaan

Kun je mij uitleggen wat je in de EN kolom doet…

In de ALS kolom snap ik dat de trigger is dat een zone actief wordt. Dat betekent dus dat hij net ervoor niet actief was. Jij neemt dan in de ALS kolom als voorwaarde op dat hij WEL actief is??

Ik heb bij als hij word actief en bij en hij is actief.
Vul die meestal is voor the record het maakt niet uit of je die waarde bij en invult😀
Bij uit heeft de en wel een functie met de zones omdat anders het licht uitgaat als ik nog in 1 van de hallen ben.
Ik wil dat het licht dan pas uitgaat als ik niet in een hal ben.

1 Like

Helder nu! Dank je wel.

Betekend dit dat je dan geen timer app meer nodig bent?

Ik ben op het moment aan het kijken of dit lukt.
Alles wat ik nu op een timer app heb lopen ben ik aan het converteren.
Het is alleen een boel werk.
Tot nu toe kan ik alles werkend krijgen zonder timer app.
Wat nu wel lukt is een beweging lamp actie die niet uitgaan terwijl je er bent.
Tevens is er veel meer functionaliteit omdat je nu bv een hele verdieping met 1 actie als bewegingsdetectie programmeert(zonder app)

En het licht in de hal gaat aan als de postbode iets in de brievenbus stopt. Er zitten nog wel wat haken en ogen aan. Ze gaan dat wel weer oplossen maar het is nog niet zo optimaal dat je alles zomaar om kan zetten. Zou ook graag seconden invullen ipv alleen maar minuten.

Euhh dat is niet heel moeilijk op te lossen toch als je alles in aparte zones zet.(dat werkt)
Minuten en geen seconden zou wel een toevoeging zijn.

Huh vreemd ik heb 1.5.0 Android en zie die kaarten wel. 1.6 zie ik nog niet

waar is het 2e kaartje (en) voor nodig? Zonder deze gaat ie toch ook aan?

gr,
Frans

Heb het inmiddels begrepen. jouw flow was iets anders dan ik gezien had. Ik had maar 5 timers en heb ze getest en vervangen. Weer een vereenvoudiging en een app minder nodig.tevens 20 kleine flows verwijderd en er maar 10 voor terug. al met al weer een voortuitgang :ok_hand::+1::grinning:

bij mij werkt dat hoor, zone aktief. lamp gaat en is 1 flow. Zone inaktief voor 1 minuut. lamp uit is de 2e flow

Gisteravond en vanmorgen alles kunnen testen. De timers die ik had zijn vervangen door de zone kaarten. Alles werkte keurig behalve de voortuin snacht’s. Daar had ik een foutje gemaakt. Top Athom :+1::+1::ok_hand::ok_hand:

Eigenlijk wel een mooie aanvulling / suggestie! De DAN kaartjes!

Dan zou je als trigger:

ALS “Zone is van status veranderd”

EN “Zone is niet actief”

DAN “Licht aan”

Anders “Licht uit”

Alles met 1 flow.

1 Like

Is het jullie opgevallen dat na een uur nadat er geen activiteit is geweest in een bepaalde zone de status verdwijnt. Dat is op zich best jammer maar er zal vast een reden voor zijn.