Hey there.
Met mijn zoon een aantal flows in elkaar gestoken om met de (Daikin) Airco de woonkamer te verwarmen of koelen.
Eerste afslag in de beslisboom is of de Airco moet koelen of verwarmen (en met meer binnenunits, mag dag niet conflicteren).
Vervolgens of ik aanwezig ben (als ik thuiswerk, werk ik in de woonkamer, dus moet de temp hoger) of dat (n)iemand thuis is.
Om te zorgen dat de Airco niet te vaak commando’s krijgt (API beperking van 200 per dag), hier op een slimme manier de flows op aangepast.
De starttemperatuur heb ik afhankelijk gemaakt van de buitentemperatuur (hoe kouder, hoe hoger) en beneden de -5 (was vandaag het geval
) kies ik er voor om met de CV (Tado) te verwarmen.
Omdat de Tado thermostaat veel accurater is, gebruik ik deze om de binnentemperatuur te meten.
De Tado fungeert sowieso als ‘achterwacht’, mocht het toch te koud worden met de Airco aan.
Omdat de Airco niet zo fijnbesnaard is met het regelen van de binnentemperatuur, heb ik ook een schema erin zitten, die de temperatuur moduleert.
Ik ben geen pro, mijn zoon is er al wat handiger in, maar aardig om hier te delen wellicht…..
(edit) de plaatjes staan in de verkeerde volgorde nu overigens…..