Create flow with new modbus device

Ik heb een nieuw modbus apparaat toegevoegd. Het gaat om een WTW van Duco. Homey geeft aan dat alles werkt.
Hoe kan ik nu een flow maken? Ik kan het nieuwe modbus apparaat nergens vinden. Ik kies “toevoegen” en dan “als”. Het apparaat kan ik niet vinden, niet onder de ruimte en niet onder apps. Wat doe ik verkeerd?

Wat je verkeerd doet is véél te algemene info geven, Chris, kunnen we weinig mee :crazy_face::grimacing::wink:

  1. Welke app? (linkje naar app store ajb)
  2. Welk Homey model?
  3. Hoe geeft Homey aan dat alles werkt?
  4. Waarom neem je aan dat er een “Als” kaartje zou moeten zijn?
  5. Heb je in de appstore gekeken welke kaartjes er eigenlijk beschikbaar zijn voor de app in kwestie?
  6. Heb je al een “Dan” kaart proberen toe te voegen? → [zet ventilator op stand X] of iets dergelijks zou toch beschikbaar moeten zijn.
  7. Heb je al in het app topic gezocht naar how-to’s?(https://community.homey.app/t/howto-uitleg-hoe-vind-je-het-juiste-app-topic-of-de-juiste-support-links/68702)
  8. Als je een titel voor je post in het NL gedeelte schrijft, graag in het Nederlands :blush:
  9. Oh en hartelijk welkom op het forum!
1 Like

Sorry voor de onduidelijke vraag. Hier wat meer info:

  1. De app is Modbus tcp/ip. Modbus App voor Homey | Homey
  2. Het draait op een Homey pro 2023
  3. Misschien is dat wel de fout die ik maak. Hoe begin ik een flow met het uitlezen van de modbus?
  4. Zo kwam ik op deze app. Ik wil de wtw van duco graag uitlezen en sturen via modbus ip
  5. Dat had ik nog niet geprobeerd. Nu zie ik ook de modbus.

Ik ga kijken of ik er nu verder mee kom. Bedankt voor je hulp.

1 Like

De Modbus/tcp app geeft je in advanced flow DAN kaartjes om een verbinding op te bouwen, registers te lezen en te schrijven, en de verbinding weer te verbreken. Moet je alleen nog wel weten welke registers je moet gebruiken. De flow om parameters uit te lezen laat je dan bv elke minuut uitvoeren.

Top. In het app topic van de betreffende app, wat ik bedoelde bij 7.) staat een korte uitleg:

Verdere vragen kun je het beste in dat topic stellen, mits de Engelse taal geen problemen oplevert. De app ontwikkelaar leest daar ook mee.