Countdown timer wordt niet gereset/bewegingsensor zorgt niet voor aanzetten lamp

Ik heb een flow gemaakt waarbij de qara bewegingsensor beweging detecteert en vervolgens een lamp aan zet en een countdown timer start. Daarnaast heb ik een flow die als de countdown 0 is, de lamp uit zet.
Mijn probleem is nu, dat als er tussentijds beweging is, de timer niet gereset wordt/de lamp niet aangaat als de timer op 0 is en er vervolgens weer beweging gedetecteerd wordt (ik zie in de homey app dat de bewegingsensor actief is).
Hoe kan ik zorgen dat de lamp toch weer aan gaat, hoe voorkom ik dat de timer gereset wordt?

Ik heb het zelf anders gedaan. Ik heb de instellingen van de bewegingsensor aangepast naar 180 seconden:

image

Ik heb twee flows, één voor het aanzetten van de lampen

image

En één voor het uitzetten van de lampen

image

De timer word dus door de sensor zelf geregeld, en tussentijdse beweging reset de timer. Pas als er 180 seconde geen beweging is gaat de lamp weer uit.

Zie diverse threads/tutirials over dit onderwerp: je moet de timer niet starten bij beweging maar bij het stoppen van de beweging. Hernieuwde beweging zonder dat het alarm is uitgegaan zorgt namelijk niet voor nieuwe triggers.
Bij het starten van de beweging reset je alleen de timer.

1 Like