Controleren wat een script doet

Ik heb een simpel script, wat de tijdlijn leeg maakt als deze te vol wordt.
Ik wil in een flow controleren of de output van dat script true of false is.
Ik dacht dat het op deze manier zou werken, maar dat is helaas niet zo.
Weet iemand hoe het wel moet?

Het script

// Maak tijdlijn leeg
// Alleen notificaties tellen en wissen
const notifications = await Homey.notifications.getNotifications();
const tmp = Object.keys(notifications).length;

if (tmp >= 500) {
    await Homey.notifications.deleteNotifications();
    log('Tijdlijn gewist, totaal was:', tmp);
    return true; // Dit geeft een 'Vinkje' aan de Flow
}
return false; // Dit geeft een 'Kruisje' aan de Flow (niet gewist)

De flow

In mijn geval bevat de tijdslijn alleen de recente meldingen. In de mobiele app zijn er dat ongeveer 120 en in de web app iets meer, ongeveer 250. Geen noodzaak om de tijdslijn op te schonen. Is dat in jouw geval anders?

Ik denk dat met de kaart die je hebt gekozen, de foutmelding (rode output) alleen wordt geactiveerd bij daadwerkelijke scriptfouten. return false; is geen scriptfout.

Je zou in plaats daarvan de kaart “Code uitvoeren en ja/nee-tag retourneren” moeten gebruiken.
Deze kaart heeft aan de rechterkant echte true- en false outputs.

.

Over tijdlijn manipulatie zelf, zul je dit topic wel interessant vinden:

Je moet throw new Error(); gebruiken in plaats van return false;

Tijdens testen laat ik vaak een melding geven. Dat waren er een heleboel. Die wilde ik opruimen en kwam toen een topic tegen over opschonen. Dat ben ik gaan testen en toen kwam ik tegen dit probleem aan. Vandaar de vraag.

Misschien meteen een andere vraag: kan ik vanuit een script ook een variabele doorgeven aan een flow ( in dit geval het aantal items).

Ik heb zelf geen ervaring met HomeyScript, maar heb deze vraag vaker langs zien komen. Ik raad je aan om even te zoeken op het forum. In ieder geval kwam ik de volgende gerelateerde topics tegen:

Bedankt voor het meedenken. Ik vond de oplossing hier:
Setting Logic Variable by HomeyScript - Questions & Help - Homey Community Forum